Prosjektmidler til utvikling av Trosopplæringsreformen

Kirkerådet lyser ut midler til utviklingsprosjekt i rammen av trosopplæringsreformen i Den norske kirke.

Illustrasjonsfoto. Fra Tårnagent-helg i Varhaug menighet.

Utviklingsmidlene 2018 skal bidra til at
- barn og unge gjennom dåp og opplæring kan leve og vokse i den kristne tro
- ansatte og frivillige i menighetene får økt kompetanse til å tilby en trosopplæring for alle
- trosopplæringsreformen videreutvikles i Den norske kirke - lokalt, regionalt og nasjonalt

Om utlysningen
Organisasjoner, faginstitusjoner, menigheter og andre fagmiljøer inviteres til å utforme søknader om prosjekt i lys av reformens målsetting og utfordringer. Innenfor rammen av trosopplæringsreformen er utlysningen åpen.

Det gis støtte til ett-, to- eller treårige prosjekt.
Elektronisk søknadsskjema ligger her

Søknadsfrist: 3. juli 2018 kl. 12.00.
De innvilgede prosjektene kunngjøres innen 20. september 2018.

Det kan søkes om støtte til prosjekt i følgende kategorier:
1. Forskning og fagutvikling. Inntil kr. 500 000 i inntil tre år
2. Formidlingsressurser. Inntil kr.300 000 i inntil to år
3. Lokale utviklingsprosjekt. Inntil kr.300 000 i inntil to år.