Se sommerandakt fra Fredrikstad

– Vi er elsket, vi er mye verdt. Lytt til sommerandakt fra Østre Fredrikstad kirke med andakt og vakker musikk.

Sommerandakt fra Østre Fredrikstad kirke. Musikk ved organist Dagfinn Klausen og solist Oda Gondrosen.

I 2021 lagde Østre Fredrikstad kirke sommerandakter som ble sendt på nett. Nå kan du se opptaket på nytt her.

I denne andakten kommer prest Linn-Therese Jordheim Larsen med en påminning om at vi aldri må glømme at vi er elsket. Organist Dagfinn Klausen sitter ved pianoet og Oda Gondrosen er solist.

Gud er kjærlighet

Bibelteksten i andakten står i 1. Johannes brev, kapittel 4, vers 7-12;

Mine kjære, la oss elske hverandre!
          For kjærligheten er fra Gud,
          og hver den som elsker, er født av Gud
          og kjenner Gud.

Den som ikke elsker, har aldri kjent Gud,
          for Gud er kjærlighet.

Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,
          at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden
          for at vi skulle leve ved ham.

10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,
          men at han har elsket oss
          og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

11 Mine kjære, har Gud elsket oss slik, da skylder også vi å elske hverandre. 12 Ingen har noen gang sett Gud. Men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss, og hans kjærlighet er fullendt i oss.

Hentet fra bibel.no

Se andakten her

Andakten er et opptak og er publisert på Facebook. Trykk på spill av-knappen midt på bildet for å starte avspillingen.