Utlysning av utviklingsmidler til diakoni, rekruttering og barn og unge

Har du en god ide? Eller har du en nyttig erfaring som kan videreutvikles? Det er utlyst utviklingsmidler, der Kirkerådet støtter tidsavgrensede prosjekter og tiltak innen ulike områder i Den norske kirke.

Dagens målgruppe for arbeid blant unge? Eller morgendagens kirkelig ansatte? (Foto: Bo Mathisen)

Dette gjelder innen diakoni, rekruttering og trosopplæring, kirkelig undervisning og barne- og ungdomsarbeid.

Hvem kan søke?
Organisasjoner, faginstitusjoner, menigheter, forlag og andre fagmiljøer inviteres til å bidra med sin kompetanse.

Ulike kategorier
Hva kan være aktuelt å søke på? Direktør i avdeling for kirkefag og økumenikk i Kirkerådet, Jan Christian Kielland sier det er stor spennvidde i hva som kan være aktuelt.
- Men noen erfaringer har vi fra tidligere utlysninger. Der har vi blant annet innvilget noen prosjekt som utvikler konkrete produkter som kan tas i bruk av menigheter over hele landet. Noen prosjekter er nyskapende i å teste ut en idé som siden kan spres. Mens andre er fag- og forskningsprosjekt.

Søknadsfrist

Søknadsfrist for alle tre kategoriene er 25. juni kl. 12. og det søkes i et digitalt skjema.

Utlysningene med lenke til søknadsskjema ligger under Den norske kirkes egen side om støtte, www.kirken.no/stotte, se under.

Se sak om Kirkerådets vedtak under.