Digitalisering som yrke i kirken

Er du interessert i hvordan Kirkerådets ansatte jobber med digitalisering? Her blir du kjent med digitaliseringsseksjonens arbeidsmetodikk og ansatte.

Digitalisering som yrke i kirken

Arbeidshverdagen med digitalisering som yrke

Tilsammen jobber omlag 30 ansatte med digitalisering i Kirkerådet, der digitaliseringsseksjonen huser de fleste av disse, mens andre jobber i fagavdelinger og samarbeider tett med digitaliseringsseksjonen.

Vi som jobber med digitalisering kjennetegnes som faglige entusiaster som liker å jobbe i grensesnittet mellom mennesker og teknologi og forstår hvordan teknologien best mulig kan anvendes for å nå kirkens mål. Vi samarbeider i tverrfaglige team for å se sammenhenger, er opptatt av å levere og setter stor pris på innspill og tilbakemeldinger.

Vi erfarer at det er viktig å alltid ha brukernes behov i fokus, og raskt kunne justere kursen dersom vi bommer på nytteverdi for brukerne. Derfor jobber de største produktteamene etter smidig metodikk. Arbeidet organiseres i backloger (oppgavelister) i Azure Devops og planlegges i sprinter på to uker. Underveis i sprintene lærer vi og får flere erfaringer, og backlogen justeres. Teamene består både av innleide konsulenter og fast ansatte.

Digitaliseringsseksjonen samarbeider blant annet med Kirkepartner og fagsystemleverandørene Vitec Agrando, Kirkedata og Kommunion.

Ledige stillinger

Kirkerådet er i gang med et spennende digitalt løft i kirken. Vi er på jakt etter deg som brenner for å utvikle digitale løsninger som kan gjøre hverdagen enklere for våre medlemmer, frivillige og ansatte.

Arbeidsmiljøet er godt og fellesskapet består av hyggelige, jordnære kollegaer som er glødende interessert i å skape gode løsninger for våre brukere og ansatte. Vi er inne i en ambisiøs digitaliseringsreise og organisasjonen er i stor utvikling, men samtidig trygg og genuint opptatt av mennesker.

Følg med på ledige stillinger på denne siden og kirkejobb.no, eller send oss en åpen søknad.

Disse jobber i digitaliseringsseksjonen