Kristne bøker for familier/barn/unge - på lule- og sørsamisk

Det ligger noen kristne bøker på sørsamisk og lulesamisk tilgjengelig på Nasjonalbibliotekets hjemmeside. Under finner du lenke til sør- og lulesamiske kristne bøker som finnes på deres nettside som kan passe for barn, ungdom og familier.

Julevsáme - Lulesamisk

Ábráhám - Jesus (1995) Bibelhistorie fra gamle og nye testamentet.

Álgon (1995) I begynnelsen skapte Gud... Kort og kraftfull bibelhistorie illustrert med mange bilder.

Armmogis sámáritána (1995) Den barmhjertige samaritan. Kort og kraftfull bibelhistorie illustrert med mange bilder.

Ávvosáhka (1999) Utvalgte tekster fra gamle og nye testamentet, direkte fra bibelen. Overskriftene kan hjelpe deg å finne fram til det du vil lese om i dag.

Bártimeus (1995)  Den blinde Bartimeus. Kort og kraftfull bibelhistorie illustrert med mange bilder.

Åarjelsaemien - Sørsamisk

Dihte åårmege samarite (1995) Den barmhjertige samaritan. Kort og kraftfull bibelhistorie illustrert med mange bilder.

Jeesuse jih maanah (1999)  Bibelhistorie for barn. Fargerikt illustrert.

Jupmelen rijhke lea gietskesne: Maarhkosen vaentjele (1993)  Markusevangeliet slik det står i bibelen. Overskrifter underveis i teksten kan hjelpe deg å finne fram til det du vil lese om.

Kontaktinformasjon for Sámi girkoráđđi - Sáme girkoráde - Saemien gærhkoeraerie - Samisk kirkeråd

Besøksadresse:
Haakon VII gate 5
9011 Tromsø

Postadresse:
Samisk kirkeråd
Postboks 799 Sentrum
E-post: post.kirkeradet@kirken.no

kirken.no

Ansvarlig redaktør
Jorunn Strand Askeland (konst.)