Harry Potter

Er du født i 2015 og går i 3. klasse? Da er kanskje dette noe for deg? Fredag 24. mai kl. 18-21 inviteres alle barn født i 2015 til Harry Potter kveld i Holmen kirke. Dette er et samarbeidstiltak mellom Heggedal og Holmen menigheter.

Harry Potter

På Harry Potter-kveld vil du få bli med på sorterings-seremoni, tryllestav-verksted, rumpeldunk, Harry Potter-leker og vi skal spise sammen. For å melde deg på, må du følge QR-koden du finner her eller i invitasjonen du enten har fått i posten eller som du også finner her. Du må også svare på en liten quiz som avgjør hvilket hus du kommer i. Dette er kun for gøy, og vi skal ikke bruke husene til noe annet enn når vi skal spille rumpeldunk.

P.S. Har du ikke sett eller lest om Harry Potter før så kan det hende at noen av disse ordene er litt ukjente for deg, men ingen grunn til bekymring!

Quiz til påmelding:

1. Huset ditt brenner, du kan bare redde en ting - hva? A: Et arvegods B: En bok C: Et musikkinstrument D: Et kjæledyr
  2. Hvordan forbereder du deg til en diktat/prøve? A: Jeg går til biblioteket B: Gruppearbeid C: Jeg dropper det D: Jeg leser alene E: Jeg kan alt fra før F: Jeg leser i siste sekund
  3. Hva liker du bet å gjøre på fritiden din? A: Chille hjemme B: Musikk C: Danse D: Camping E: Sport F: Lese G: Shopping H: Dagdrømme
  4. Mørket ønsker å gi deg en gave - hvilken av følgende ville du valgt? A: En tryllestav som er mektigere enn noen annen B: En usynlighetskappe C: En stein som kan få døde tilbake
  5. Hvilken oppgave er mest utfordrende? A: Redde venner dypt nede i den svarte innsjø B: Kjempe med drager C: En labyrint
  6. Du kommet til et kryss og må velge enten høyre eller venstre. Til høyre er det flatt i starten, men steinete og ufremkommelig lengre frem. Til venstre er det bedre, men den har en veldig bratt oppstigning. Hvilken vei velger du? A: Venstre B: Høyre
  7. Hva skremmer deg mest? A: Sprøyter B: Snakke foran folk C: Mørket D: Giftige dyr E: Å falle F: Storm og uvær G: Mislykkethet H: Trange rom