EVU konferansen 2022

Bispemøtet, ved Sentralt etterutdanningsutvalg (SEU), inviterer til EVU-konferanse 2022.

EVU konferansen 2022

Tema for konferansen er: «Ny kirkelig organisering og EVU-arbeidet».

Det er sendt ut invitasjoner til bispedømmene, lærestedene, arbeidstakerorganisasjonene samt andre samarbeidspartnere. Som vanlig kan de inviterte delta på konferansen med 1-2 representanter. Fra bispedømmenes administrasjon inviteres EVU ansvarlig og en tillitsvalgt fra hvert bispedømme.

Konferansen avholdes i Bøler kirke i Oslo tirsdag 8. november 2022 kl. 10.00 - 16.00.

Vedlagt følger program for konferansen, med forbehold om mindre endringer.

TIRSDAG 8. NOVEMBER KL. 10.00 – 16.00, i Bøler kirke.

Kl. 09.30

Kaffe og registrering.

Kl. 10.00 - 11.45:

Ny kirkelig organisering og EVU-arbeidet

– rammebetingelser for tverrfaglig EVU-arbeid.

• Elise Sandnes, Generalsekretær i Bispemøtet.

Åpning av konferansen - presentasjon av program, deltakere og innlegg.

• Ingrid Vad Nilsen, Direktør i Kirkerådet.

Ny kirkelig organisering og etter- og videreutdanning.

• Halvor Nordhaug, Biskop i Bjørgvin.

Biskopenes ansvar for kompetanseutvikling – kompetanseutvikling, tilsyn og arbeidsgiveransvar.

• Bård Bårdsen, Leder av Norges kirkevergelag.

Respons til Ingrid Vad Nilsen og Halvor Nordhaug.

• Marit Halvorsen Hougsnæs, Direktør i KA.

Om OU1- og fagutvalgstrukturen i KA: Dagens system for etter- og videreutdanning for fellesrådsansatte (OU1/Fagutvalg m.v.). Presentasjon.

• Per Kristian Aschim, representant for Sentralt etterutdanningsutvalg rDnk: Dagens system for etter- og videreutdanning for prester i rDnk – presentasjon.
  • Samtale

Lunsj 11.45 - 12.30

Kl. 12.30 - 13.15:

Tverrfaglig videreutdanning – erfaringer og muligheter.

• Presentasjon ved Inge Westly, MF/Kompetanserådet.
  • Presentasjon ved Marit Halvorsen Hougsnæs, OU1-styret.
  • Hva slags tverrfaglig videreutdanning ønsker vi? Korte innlegg fra arbeidstakerorganisasjonene, CREO, KUFO, Diakonforbundet, Teologene, PF.
  • Samtale/idedugnad.

Kl. 13.15 - 14.15:

Utdanningsinstitusjonene og tverrfaglig videreutdanning.

• Utdanningsinstitusjoner presenterer ideer/erfaringer med tverrfaglig videreutdanning på kirkefeltet.
  • Orienteringer fra Kirkerådet ved HR sjef Maude Chinhengo Hals: E-læring, LIM, innføringskurs for kirkelig ansatte m.m.

Kl. 14.30 - 16.00:

Ansvarsdeling og koordinering – forholdet mellom nasjonalt og regionalt nivå i EVU-arbeidet i Den norske kirke: SEU og RE/VU, Nasjonale og regionale kompetanseutviklingsplaner, forholdet mellom nasjonalt kurstilbud og regionale tiltak.

• Innledning ved Bispemøtet / SEU
  • Responsrunde – alle bispedømmer får 3-5 minutter.
  • Avslutning av konferansen ved SEU leder – biskop Halvor Nordhaug.

Kontaktinformasjon for Bispemøtet

Besøksadresse:
Kirkens Hus, Rådhusgata 1-3, Oslo

Åpningstider resepsjon:
Mandag-fredag
kl. 08.30-15.30 (15.00)

Postadresse:
Bispemøtet
Postboks 799 Sentrum

E-post: bispemotet@kirken.no
Tlf: 23 08 12 00

Telefontider:
Mandag-fredag
kl. 09.00-15.00

Ansvarlig redaktør
Jorunn Strand Askeland (konst.)