Påmelding til konfirmasjon i Fyllingsdalen

Vi har gleden av å invitere deg til å bli med på konfirmanttid i Fyllingsdalen kirke i skoleåret 2024-2025.

Det er konfirmasjon i kirken. En prosesjon med konfirmanter går inn i kirken.

Du kan allered nå melde deg på som konfirmant ved å fylle ut påmeldingsskjemaet nedenfor.

KLIKK HER FOR Å MELDE DEG PÅ SOM KONFIRMANT I FYLLINGSDALEN KIRKE

Konfirmasjon i kirken handler om å utforske kristen tro og livets store spørsmål. Du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler eller bare er nysgjerrig.

Konfirmanttiden i Fyllingsdalen gir deg mulighet til å bli med på et spennende, lærerikt og hyggelig år der du kan bli bedre kjent med Jesus, med kirken, med andre mennesker og med deg selv. Vi håper du har lyst til å være med denne unike opplevelsen!

"Kick off" i mai.
I midten av mai har vi en gøy ettermiddag i kirken der du får vite litt mer om hva det vil si å være konfirmant i Fyllingsdalen i 2024/25 og hvordan konfirmantåret blir. Det er bare å møte opp, og ta gjerne med deg foreldrene dine. Du kan selvsagt også komme om du ikke er sikker på om du vil være konfirmant i Fyllingsdalen kirke. Kanskje denne ettermiddagen er med på å gi deg noen svar? Hjertelig velkommen! (Vi har ikke helt landet på dato for "kick off". Følg med på hjemmesiden vår i slutten av april eller kontakt kateket Gunn Waage Austad. Du finner hennes kontaktinfo nederst på denne siden.)

Konfirmanttiden består av tre ulike deler:

1. Undervisning og gruppetid.
Annenhver onsdag samles vi i grupper til undervisning. Det blir servert middag på hver samling. Det
er også ungdomssamlinger én gang i måneden.

2. Gudstjeneste
I løpet av året deltar du på åtte gudstjenester.

3. Aktiviteter og interessegrupper.
Den kristne tro er mer enn teori. Vi vil også at du skal få gode opplevelser i gode rammer gjennom
aktiviteter, ungdomskvelder, fasteaksjonen og bohjemmeleir. Du får også mulighet til lå melde deg på interessegrupper som ungdomsklubb-gruppe, matlagingsgruppe og idrett.

Noen viktige datoer å huske på:

Første samling
Onsdag 18. september er første samling. Konfirmantene møter opp kl. 16:30, og vi fortsetter samlingen sammen med foresatte kl. 18-19. Det blir enkel servering etterpå.

Presentasjonsgudstjeneste
Søndag 22. september kl. 11 er det presentasjonsgudstjeneste. Både konfirmanter og foresatte er med, og konfirmanten presenteres for menigheten og får utdelt hver sin konfirmantbibel.

Når er konfirmasjonsdagen?
Vi har etter planen, tre konfirmasjonsgudstjenester den første helgen i mai 2025. Du kan legge inn ønsket tidspunkt når du fyller ut påmeldingskjemaet: lørdag 3. mai kl. 11 eller kl. 13.30 eller søndag 4. mai kl. 11.

Hvem kan bli konfirmert?
Alle som har lyst. For å bli konfirmert må du være døpt. Om du ikke allerede er døpt så ordner vi mer enn gjerne en dåp for deg før konfirmasjonen. Hvert år døper vi konfirmanter i Fyllingsdalen kirke, og det er veldig fint. Har du særskilte behov, legger vi til rette for det.

Vi bruker i hovedsak foreldre / foresattes mail og sms som informasjonskanaler. Så det er viktig at rett kontaktinfo legges inn i påmeldingsskjemaet.

Hva koster det?
Det koster 1750,-  å være konfirmant i kirken. Det dekker blant annet mat på alle samlingene, konfirmantbibel og bo-hjemmeleir.

Dersom man i tillegg ønsker å melde seg på Camp Vestland, som er en KFUK-M leiren på Framnes i første del av høstferien (6.-9. oktober), så ser vi på muligheten for det, i samarbeid med Sælen menighet. Leirprisen for konfirmanter som er medlemmer av KFUK-M er kr 2700,-.

Har du spørsmål?
Ta gjerne kontakt med oss i kirken.

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings for this website / Location -> "Allow"