Hva skjer?
Prosjektgruppen i Asker kommune ledet av Ingunn Ramsfjell, hvor daglig leder i Asker menighet og driftsjef i fellesrådet er med, har hatt jevnlige møter siden høsten 2016, for å arbeide frem løsninger og tegninger, samt kostnadsoverslag for den tekniske oppgraderingen. Staben og menighetsrådet har vært orientert og involvert.
I tegningene det arbeides ut fra, er kontorene samlet i en egen fløy nede, der hvor det er kontorer i dag og møterom (undervisningsrommet). Oppe blir salen og peisestua mye som i dag. De ansattes pauserom, samt kontor innenfor gjøres om til et stort møterom. Daglig leders kontor består som et mindre møterom og det siste kontoret (kantors kontor i dag) innlemmes i gangen, så vi får et myldreområde der. Kjøkkenet er planlagt med en noen annen inndeling og med en serveringsluke ut mot gangen. Det som har vært menighetskontor, samt dagens HC toalett og oppbevaring for renhold, blir nye toaletter og garderobe. Det vil bli lagt inn heis mellom underetasjen og 1. etasje.
Oppdatering følger så snart vi har noe nytt å melde.
Grete Ellingsen Aaby, daglig leder.