Jeg forstår, lukk meldingen

Asker kirkelige fellesråd 2017/2018

Kirkene i Asker er viktige møtesteder for mange mennesker. I en gjennomsnittsuke kommer mer enn 4 500 mennesker til guds-tjenester og aktiviteter i de fem kirkene våre.

Her blir de møtt av frivillige og ansatte, som hver eneste dag bidrar til å skape inkluderende møtesteder. For det er det kirken er: den er for alle. Vi ønsker at alle som kommer til kirkene i Asker skal møte den åpne folkekirken. Det vil vi gjøre på en slik måte at også de som ikke er medlemmer av kirken kjenner seg velkomne og respektert. I de fem kirkene i Asker, Heggedal, Holmen, Østenstad og Vardåsen ønsker vi å bidra til gode lokalmiljøer. Våre kirker er viktige møteplasser i lokalsamfunnet og vi er en betydelig arena for kulturformidling. Det er vi stolte av. Vi er også stolte av all den frivillige innsatsen som gjøres i alle våre menigheter alle dager i uken gjennom hele året. Asker er en del av Oslo bispedømme. I bispedømmet er visjonen «Mer himmel på jord». Det vil vi skal skje ved å øke deltakelsen i gudstjenestene, øke oppslutningen om dåp og trosopplæring, styrke folkekirkens samfunnsengasjement og få .ere til å få lyst til å arbeide i kirken. Dette er bispedømmets strategiske mål. For oss i Asker betyr det at vi vil ta ansvar for samfunn og lokalmiljø. Ikke minst vil vi være en tydelig stemme for de som ikke så lett blir hørt. I kirken heter dette diakoni. Diakoni er kirkens omsorgsarbeid og kirkens tydeligste .ngeravtrykk. Enten det er i Kirkens feltarbeid blant rusavhengige og hjemløse, i menighetsarbeidet i institusjon eller lokalkirke - eller i møte med de blant oss som trenger særskilt støtte i livets mest krevende faser. I denne oppsummeringen av 2017 kan du lese mer om hver- dagsarbeid og gudstjenesteliv, møter med mennesker i alle aldre og livssituasjon og om alt som handler om kirke og menighet i Asker. Her finner du tall og tale, fakta og følelser, stort og smått fra kirkene våre – god lesning!

Kirkesjef John Grimsby Epost: jg323@kirken.no

Kontaktinformasjon for Holmen kirke

Adresse til Holmen kirke og kontor er Nesbruveien 55,

1396 Billingstad.

Org.nr. 971522437

Åpent kl. 9.00-15.00 mandag til torsdag, fredag til kl.14.00.