Leievilkår

Leievilkår ved leie av lokaler i Nordre Hurum menighet:

Leietakers plikter, og konsekvenser av mislighold
Leietaker plikter å følge de ordensreglene som gjelder for bygningen/rommet/kirkestedet, og som er del av nærværende kontrakt. Dette inkluderer også brannvern-instruks og eventuelle smittevernplaner. Leietaker forplikter seg til å behandle bygg og inventar med forsiktighet. Bruk av rusmidler er ikke tillatt.
Brudd på denne avtalen, herunder de til enhver tid gjeldende ordensregler, anses som mislighold som gir utleier rett til oppsigelse av avtalen. Oppsigelsesfristen settes til en dags varsel, jfr. husleielovens § 9-6 tredje ledd. Oppsigelse fra utleier skal være skriftlig. Ved vesentlig brudd på kontrakten, eller de til enhver tid gjeldende ordensregler, har menighetsrådet eller fullmektige personer rett til umiddelbar heving av leieforholdet.

Avlysning og oppsigelse fra leietakers side
Kontrakten er bindende for begge kontraktsparter når kontrakten er utfylt og signert. Avlysning eller oppsigelse etter kontraktsinngåelse med befriende virkning fra leietakers side, aksepteres bare ved ekstraordinær hindring som ligger utenfor leietakers kontroll, og som leietaker med rimelig sikkerhet ikke kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden. Ved avlysning senere enn en uke før avtalt arrangements- eller leiedag, belastes leietaker i alle tilfeller med 50 % av avtalt leiesum.

Rydding/vask og tilbakelevering
Leietaker plikter å levere lokalene tilbake, umiddelbart etter arrangementet, ryddet og i rengjort stand som før utleie. Søppel bringes til henvist container. Forsømmer leietaker sin plikt, ved mangelfull rydding og/eller renhold, har utleier rett til selv å foreta det nødvendige arbeid, mot å fakturere leietaker med kr. 375,- pr. time for utført arbeide.

Skader
Skader på eiendom, utstyr og løsøre, som skyldes leietakers bruk eller noen leietaker har gitt adgang til i de leide lokaler, belastes leietaker i sin helhet mot faktura.

Bruk av piano, projektor og bildeoppheng
Bruk av piano, prosjektor og skinnesystem til oppheng av bilder inngår ikke i leieavtalen, men kan avtales særskilt. Bruk av piano koster kr. 100,- bruk av projektor koster kr. 100,- og bruk av skinnesystem til bildeoppheng på vegg kr. 100,-

Behandling av personopplysninger
Kontaktinformasjon til utleier, samt opplysningene som framkommer av kontrakten, er samlet inn med formål om at Asker kirkelige fellesråd skal kunne saksbehandle den enkelte utleiesaken. Saken behandles, besvares og kasseres i henhold til gjeldende lovverk og personopplysninger, og anvendes ikke til andre formål.

Regler ved inngåelse av kontrakt
Kontrakten må inngås senest to dager før arrangementet. Det er mulig å reservere lokaler via daglig leder. For kontaktinformasjon, se under. Foreløpig reservasjon av lokaler gjelder maks 14 dager. Etter 14 dager blir reservasjonen slettet. Visning av lokalene og gjennomgang av branninstruks og andre regler skjer etter avtale med daglig leder Hildegunn Opstad.

Nøkler utleveres og leveres tilbake etter avtale med daglig leder.

Se ordensregler og sjekkliste for kirkestua, nederst på denne siden.

Kontaktinformasjon for

Nordre Hurum menighet

Postadresse:
Postboks 14
3431 Spikkestad

Besøksadresse (ved avtale):
Teglen
Spikkestad kirke og kultursenter
C.A. Johansens plass 1
3430 Spikkestad

 

Redaktør: Daglig leder

Organisasjonsnummer:  976 990 323  

Bankkontonr.:  2240 30 51113  

Vippsnr.: 72037  

Telefon sentralbord: 66 75 40 90

Telefontid:

Mandag - fredag 09.00 - 15.00

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"