Arbeidsoppgaver
- Ansvar for personell, økonomi, aktivitet og HMS.
- Herunder økonomiansvar for soknets virksomhet, personalansvar for fellesrådets tilsatte i soknet og overordnet fagansvar. - Ansvar for administrative oppgaver i soknet.
- Herunder bl.a. forberede saker til menighetsrådet og arbeidsutvalget, samt ta initiativ til å fremme saker samt sørge for at vedtak blir fulgt opp.
- Være en pådriver for å utvikle og utarbeide helhetlig menighetsplan for soknet.
- Ansvar for kommunikasjon og informasjon, som f.eks., hjemmesider, sosiale media, medansvar for menighetsblad mv.
- Ivareta administrative oppgaver som for eksempel utleie av lokaler, rapportering, innsamlings- og informasjonsarbeid mv. - I samledelse med soknepresten sørge for at virksomheten er koordinert med prestetjenesten og Kirka i Bodø for øvrig.
- Være medlem av, og delta aktivt i, lederteamet for Bodø kirkelige fellesråd.
- Skape og vedlikeholde gode samarbeidsrelasjoner internt og i forhold til eksterne samarbeidsparter.
- Andre arbeidsoppgaver etter behov.
- Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Universitets-/høgskoleutdanning innen administrasjon, ledelse og økonomi
- Søkere med annen relevant utdanning og erfaring er også av interesse. Ved spesielt langvarig og relevant erfaring kan kravet om høyere utdanning fravikes.
- Erfaring fra saksbehandling, økonomistyring og personalledelse er en fordel
- Søker må være medlem av Den norske kirke og arbeide etter kirkens tros- og verdigrunnlag
- Må være godt kjent med data som arbeidsverktøy
- Du må ha sertifikat i klasse B og disponere egen bil
- Må beherske norsk skriftlig og muntlig
Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet, herunder om vedkommende er:
- God på å samarbeide med andre, samtidig som du kan arbeide selvstendig
- Ryddig og strukturert
- Initiativrik og effektiv
- God på å bygge gode relasjoner og fellesskap
Vi tilbyr
- Spennende og allsidige arbeidsoppgaver
- Lønn etter avtale/kvalifikasjoner i henhold til KAs tariff som daglig leder i stillingskode 5241.
- God pensjonsordning.
Annet
Spørsmål om stillingen kan rettes til kirkeverge Geir Davidsen, telefon 971 46 368.
For stillingen gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Vi oppfordrer interesserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn. Ved førstegangsansettelse gjelder en prøvetid på 6 måneder. Søkerne gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om å få søknaden unntatt offentlighet, jfr. Offentlighetslovens § 25.
Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges frem i forbindelse med intervju. Søkerne bes oppgi minst to referansepersoner.
Søknadsfrist via vårt elektroniske søknadsverktøy er 5.januar 2025.
Bruk linken under for å komme til fullstendig utlysning og elektronisk søknad.