Kirkevergens stab består av 10 personer innenfor økonomi, drift, HR og merkantile tjenester. Vi deler kontorer med domprost og prostiprest. Kontorene ligger i Bodø sentrum.
Vi har et velfungerende fellesråd og god kontakt med kommunens ledelse.
Den norske kirke har et viktig samfunnsoppdrag, og er i en prosess med ny kirkelig organisering. Endringer i ansvars- og arbeidsoppgaver må påregnes.
Ansvarsområde/arbeidsoppgaver:
- Lede fellesrådets arbeid ut fra lov- og avtaleverk
- Lede fellesrådets strategi- og utviklingsarbeid
- Ivareta og utvikle kontakten med Bodø kommune
- Økonomistyring, personalforvaltning og rekruttering
- Ivareta fellesrådets kirkebygg- og gravplassforvaltning
- Være synlig leder for fellesrådets tilsatte
- Personalansvar for daglig ledere i sokn og kirkevergens stab
Kvalifikasjoner:
- Utdanning på universitets-/høgskolenivå innen ledelse/administrasjon og økonomi (master eller tilsvarende).
- Ved spesielt langvarig og relevant erfaring kan noe av utdanningskravet fravikes
- Erfaring fra ledelse/administrasjon, økonomi og personalforvaltning
- Det er ønskelig med erfaring fra offentlig virksomhet og forvaltning
- Erfaring med strategi-, utrednings- og endringsarbeid
- Søker må være medlem av Den norske kirke og arbeide etter kirkens tros- og verdigrunnlag
- Det er ønskelig med kjennskap til kirken og kirkelig virksomhet
- Må være godt kjent med digitale arbeidsverktøy
- Må beherske norsk skriftlig og muntlig
Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet, herunder om vedkommende er/har:
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Strukturert, analytisk og løsningsorientert
- Utviklingsorientert, initiativrik og effektiv
- Evner å takle press, stå i endring og være tydelig
- Evne til å motivere medarbeider og til å bygge lag
Vi tilbyr:
- Spennende og allsidige arbeidsoppgaver
- Lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning
Spørsmål om stillingen kan rettes til kirkeverge Tom Solli, telefon 977 55 900, eller Fellesrådsleder Elin Sofie Valøy telefon 481 56 038.
For stillingen gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Vi oppfordrer interesserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn. Ved førstegangsansettelse gjelder en prøvetid på 6 måneder. Søkerne gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om å få søknaden unntatt offentlighet, jfr. Offentlighetslovens § 25.
Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges frem i forbindelse med intervju. Søkerne bes oppgi minst to referansepersoner.
Søknadsfrist via vårt elektroniske søknadsverktøy er 15.desember 2022.
Lenke til fullstendig utlysningstekst og elektronisk søknad finner du under.