Kirken.no bruker såkalte cookies til trafikkmåling og optimalisering av innhold. Hvis du klikker «Jeg forstår, lukk meldingen» aksepterer du at vi bruker cookies på sidene. Vil du vite mer om cookies, trykk «les mer».

Jeg forstår, lukk meldingen

Les mer

Nå gjør vi sammenligningen enklere og valget lettere!

Anskaffelse av IKT løsninger og tjenester kan være en krevende oppgave. Det kan fort bli en sammenligning mellom "epler og pærer". Leverandører i markedet tilbyr ulikt innhold med påfølgende ulike priser. Kirkepartner har tatt konsekvensen av dette og lanserer nå produktet Kirkepartner Skrivebord.

Kirkepartner Skrivebord

Brukeren får Kirkepartner Skrivebord på Den norske kirkes felles IKT plattform. Dette gir:

  • Eksternt internett basert skrivebord, tilgjengelig fra PC, Mac, nettbrett, mobil eller tynnklient.
  • Microsoft Office Pro Plus, med blant annet Skype for business
  • Mulighet for lokal installasjon av Microsoft Office på flere maskiner
  • Epost på @kirken.no eller @kyrkja.no. også mulighet på andre plattformer (web, mobil, nettbrett). Mulighet for videreføring av eksisterende domener som alias adresser.
  • Kalendertilgjengelighet i Outlook kalender utover eget fellesråd. Mulighet til å avklare tilgjengelighet til andre kollegaer i Dnk som er på Kirkepartners plattform.
  • Mulighet for drift av kirkelige fagsystemer og/eller gravferdssystemer fra leverandører som Agrando (bla. Labora Menighet og Labora Saksbehandler) og Kirkedata med Kardinal og Gravlund.
  • Kirkepartner ID: Identitetsstyringssystem for sikker og effektiv tilgang og brukerstyring, rollehåndtering, gruppehåndtering, passordhåndtering og rapportering.
  • To-faktor autentisering gir ekstra sikkerhet mot hacking
  • Fillagring med eget hjemmeområde og fellesområde. Muligheter for deling med andre fellesråd/sokn.
  • Daglig sikkerhetskopi med mulighet for tilbakeføring (restore). Mulighet for selvbetjent restore av epost og filer fra hjemmekatalog og fellesmapper.

Selv om flere av de overnevnte punkter også ivaretas på en meget tilfredsstillende måte av andre private tilbydere, skiller kirkens eget selskap, Kirkepartner, seg fra disse på flere områder, bl.a.:

  • Kirkepartners Servicedesk – Brukerstøtte som har unik kunnskap om enhetene i Dnk og de verktøy de benytter. Dette omfatter alt fra medlemsregisteret i Dnk, til kompetanse på de ulike kirkelige fagsystemer. Servicedesk gir deg som kunde mulighet til å forholde deg til én leverandør, om behovene for kompetanse/teknisk tilgang på et dypt nivå ikke er for omfattende.
  • Som kunde og medeier av Kirkepartner, vil en kunne gjøre en direkte anskaffelse av IKT-løsning, uten selv å måtte hensynta og gjennomføre anskaffelsen etter de prosedyrene og med de kostnader som følger av Lov om offentlige anskaffelser.  Dette fordi Kirkepartner har gjennomført de nødvendige anskaffelsene på vegne av hele Dnk.
  • Oppfølging av sikkerhet og GDPR (personvern)-krav mot ulike eksterne leverandører gjennomføres av Kirkepartner, i samarbeid med Kirkerådet og Den norske kirkes eget sikkerhetsutvalg.
  • Mulighet for fellesrådet som samarbeidet gir til å påvirke tjenesteutviklingen innen IKT området i kirken mht. fremtidige behov, samt ta del i de muligheter og løsninger som kirken i fellesskap får etablert.
  • Kirkepartner har ikke profittformål. De verdier som bygges i selskapet kommer selskapets kunder som eiere 100% til gode i stedet for å utbetales som utbytte til eksterne aktører.
  • Nærmere 3000 ansatte i Dnk er nå på kirkens felles plattform gjennom Kirkepartner. Tallet nærmere seg halvparten av alle ansatte i Dnk. Felles infrastruktur gir unike muligheter for samhandlingsgevinster.

For mer informasjon om kirkepartner Skrivebord, muligheter og eventuelle begrensinger,  se mer informasjon på Kirkebakken (Den norske kirkes intranett).

 

Kirkepartner Skrivebord Pluss

For fellesråd som ønsker noe mer enn hva som ivaretas med Kirkepartner Skrivebord, vil vi kunne tilby Kirkepartner Skrivebord Pluss. Dette vil blant annet gi kunden anledning til å ta i bruk Public 360 fra Tieto, ferdig klargjort for menighet/sokn og fellesråd. Public 360 er et ledende system for sak-, arkiv- og møteløsning. Løsningen fra Tieto og leveransen fra Kirkepartner oppfyller Den norske kirkes kravspesifikasjon, se Dnks intranett Kirkebakken for mer informasjon. Kravene omfatter ikke bare arkivloven og forskriftens krav til Noark5, men også andre lovkrav som GDPR og funksjonalitet for håndtering av Offentlighetslov. Løsningen fra Kirkepartner leveres bl. annet med mal for arkivplan, funksjonsbasert arkivnøkkel tilpasset digitalt arkiv og kassasjonsregler godkjent av Arkivverket. Kirkepartner har testet løsningen og oppsettet slik at prøveavlevering til arkivverket er ivaretatt.

Som Skrivebord Pluss kunde vil fellesrådet kunne benytte alle tilleggstjenester som Kirkepartner tilbyr. Flere av disse har heller ingen etablering eller oppstartskostand.

Kirkepartner Skrivebord Pluss er funksjonalitetssmessig det samme produkt som Kirkepartner Basis, med unntak av at etablering og migrering (flytting av data og evt. system) ikke er inkludert i prisen. Kirkepartner Basis tilbys ikke lenger til nye kunder. Nye kunder betaler etablerings- og migreringskostnader etter regning. Eksisterende Kirkepartner Basis kunder vil på et senere tidspunkt gå over til prismodellen for Kirkepartner Skrivebord Pluss. Dette vil skje når nedbetalingsperioden for etablering og migrering er avsluttet.

For en tabellarisk sammenligning av kirkepartner Skrivebord, Kirkepartner Skrivebord Pluss og Kirkepartner Basis,  se tabell på Kirkebakken (Den norske kirkes intranett).

 

Fellesrådet er enten Kirkepartner Skrivebord eller Kirkepartner Skrivebord Pluss kunde

Som driftskunde hos Kirkepartner velger fellesrådet om enheten skal være Kirkepartner Skrivebord eller Kirkepartner Skrivebord Pluss kunde. De to variantene er ikke mulig å kombinere. De fellesråd som starter med Kirkepartner Skrivebord kan senere oppgraderes ved å gå over til prismodellen for Kirkepartner Skrivebord Pluss, for eksempel når de ønsker å ta i bruk Public 360. En slik oppgradering har ingen ekstra kostnad, og en trenger heller ikke foreta noen ny migrering (flytting av data). For brukere som ikke trenger Skrivebord, men kun kalender/epost på kirken.no/kyrkja.no kan disse benytte Kirkepartner Mini.

For mer informasjon ta kontakt med oss.

 

 

 

Kontaktinformasjon for Kirkepartner

Besøksadresse:

Kirkepartner

Fred Olsens gate 1

0152 Oslo

Postadresse:

Kirkepartner AS

Postboks 6857 St. Olavs plass 

0130 Oslo

Org.-nr.: 911 625 504

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / Fjern kirken.no fra blokkert.

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"