Å mestre livet

Rauma kirkelige fellesråd, Christelfondet og Rauma kommune går sammen om å tilby en rekke arrangementer i oktober og november, der målet er å gi innspill til hjelp i ulike utfordrende livssituasjoner.

Å mestre livet

Arrangementsrekken har fått navnet «Å mestre livet», og opplegget er delvis støttet av midler fra bispedømmets OVF-fond.

Rauma kulturhus vil være hovedarena for arrangementene, men noen arrangement er også lagt til kirkekontoret.

- Mestring av livet er viktig, og vi har gått sammen i oktober og november for å gi mennesker muligheter til å mestre livet bedre, gjennom forelesninger, informasjonsmøter og verksted, sier diakon Emy Benjamins.

Arrangørene ønsker å nå folk i ulike faser av livet, både unge, de som er midt i livet og de som kjenner på at alderdom gir livet nye utfordringer.  «Livet byr på både opp- og nedturer. Hvordan håndtere relasjoner, barn, sykdom, skilsmisse, demens, sorger og gleder? I høst får du en rekke arrangement om det å mestre livet», heter det i en pressemelding.