Bønn om fred

I går ba folk i alle landets domkirker om fred. Vårt håp er at krigshandlingene må ta slutt, og at lidelsen erstattes med fred og rettferdighet for alle. Bønn er et uttrykk for solidaritet med de som lider. La oss fortsette å be:

Gud, du kjenner oss, alt vi frykter og alt vi håper på.

Du ser vår angst når krigen i Midtøsten nå blir mer og mer dramatisk.

Vi ber om fred, om våpenhvile, om reelle forhandlinger som kan gi framtidshåp og ro.

Vi ber for redde, sørgende, sinte og hjemløse i Libanon, i Gaza, på Vestbredden, og i Israel.

Du Gud som alltid er større, gi fred og trygg framtid også for alle dem som lever i konflikter vi ikke får høre om.

Ta fra oss vår motløshet og gi verdens ledere visdom og handlekraft. Nå.

Amen.