Store muligheter for arbeidssøkende prester i Tunsberg

I disse dager er det lyst ut et stort, variert og spennende utvalg prestestillinger i Tunsberg.

Dåp er et av flere satsningsområder i Tunsberg! Denne døpefinten står i Sandefjord kirke. Foto HG-L

Rådgiver for personal i bispedømmet, Eli Fjose, synes det er spennende å tilby fem prestestillinger i Tunsberg denne våren. I tillegg arbeides det med tilsetting i to stillinger hvor søknadsfristen allerede er gått ut.

- Det er sjeldent vi har så mange ledige stillinger på én gang, men tilfeldighetene har gjort at vi kan lyse ut alle disse omtrent samtidig. Tunsberg er en spennende og variert region med mange muligheter. Vi har både fjell og sjø, nærhet til Oslo og to vakre daler som strekker seg fra nord til sør. Vi har mange mellomstore byer i bispedømmet vårt, mens både Drammen og Tønsberg er blant Norges ti største byer. Bispedømmet har særlig vekt på gjestfrihet, og vi håper at det preger alt vi gjør!

Eli forteller at de har gode rutiner for ansettelser og ser frem mot å ta imot hele bredden av søkere.

-Vi leser alle søknader med et åpent sinn, og oppfordrer alle som har lyst og med rette kvalifikasjoner til å søke. Her er det rom for alt fra de erfarne og rutinerte prestene til de som er nye som prester.

Sjekk ut lenken under for lese litt mer om Tunsberg, og for å se hvilke stillinger som er ledige! Der finner du også veien til selve søknaden.