Pilegrimsbønn på Utstein kloster

Utstein Pilegrimsgard og Stavanger museum samarbeider denne sommeren med tilbud om pilegrimsbønn i klosterkirka hver dag kl. 13.00 fra 19. juni til 20. august.

Pilegrimsbønn på Utstein kloster

Velkommen til middagsbønn i klosterkirken på Utstein kloster, hver dag i sommer kl 13.

I tillegg er det en pilegrimsvandring (bønnevandring) inne i kirka med fire stasjoner. Denne vandringen kan hvem som helst gå når som helst.

Det er frivillige sommerverter på Pilegrimsgarden som leder bønnen. Bønnen har musikk, veksellesning, tekstlesinger, salme og velsignelsen, og det hele tar ca 12-14 minutter.

På Pilegrimsgarden tilbys i tillegg morgenbønn kl. 09.00 og kveldsbønn kl. 18.00. Der er åpent fra kl. 12-18 hver dag og serverer kaffe og kake, og vertskapet har god tid til en hyggelig prat.

For informasjon:

Kontaktinformasjon for Sommerkirken / Sommarkyrkja

E-post: post.kirkeradet@kirken.no
Tlf: 23 08 12 00

Kirkerådet
Postboks 799 Sentrum
0106 Oslo

Forsidebilde på sommerkirken.no av hus, rorbuer og kirka på Lovund © Orsolya Haarberg / NN / Samfoto

Klikk her for komme til søkeside for sommerkirken.

Denne siden redigeres av kommunikasjonsavdelingen i Kirkerådet. Ansvarlig redaktør: Emil Engeset

Ansatte og frivillige i Den norske kirke kan melde inn arrangement og aktiviteter ved å gå til kirken.no/sommerskjema.