Ledig stilling som daglig leder

Vi søker en allsidig og trygg ledertype! Loddefjord menighet har ledig årsvikariat (70%) som daglig leder. Søknadsfrist: 7. juli.

Ledig stilling som daglig leder

Er du en allsidig og trygg ledertype som evner å skape gode relasjoner og bygge tillit?
Vil du bidra til en god organisasjonskultur i samarbeid med ansatte, folkevalgte og frivillige?
Tenker du helhetlig og ser den enkeltes ressurs? Er du en god administrator som får ting til å skje?

Vi søker en leder som er god på samarbeid og samledelse, er visjonær og strategisk, har et menighetsbyggende perspektiv og vil at evangeliet skal nå nye mennesker!

Loddefjord sokn er særlig demografisk mangfoldig med et vell av nasjonaliteter og uttrykk. Loddefjord ligger ved Lyderhorn, 10 km vest for bykjernen i Bergen. Loddefjord kan karakteriseres som en forstad og en drabantby. I bydelen er det mange skoler og barnehager, og det finnes en rekke fritids- og turmuligheter. Folketallet i soknet er ca. 13 000 hvorav omtrent 8 500 tilhører Den norske kirke.

Visjonen for Loddefjord menighet uttrykkes slik «Befolkningen i Loddefjord tar imot Jesus som Frelser, og gjør ham til Herre». Vår hensikt er «Å dele evangeliet i ord og handling, slik at mennesker tror på Kristus, er en del av det troende fellesskapet, utrustes til tjeneste i menigheten og sendes ut med evangeliet», og våre verdier er «tjenende», «misjonal» og «utrustende». Sammen danner visjonen, hensikten og verdiene vårt verdidokument, og er styrende for vår virksomhet. Menighetsråd og ansatte jobber sammen om dette, og har jevnlige møtepunkt knyttet til menighetsutvikling der verdidokumentet er et viktig redskap. Daglig leder har frem til nå ledet denne prosessen.

Se gjerne menighetens hjemmeside for mer informasjon om Loddefjord menighet på www.kirken.no/loddefjord eller besøk oss på facebook!

Daglig leder tilsette i Bergen kirkelige fellesråd med områdeleder i Bergen domprosti som nærmeste leder.

SØK PÅ STILLINGEN PÅ WEBCRUITER

Arbeidsoppgaver

• Daglig leder skal i samarbeid med sokneprest og menighetsrådsleder utøve enhetlig og samordnet ledelse for å realisere menighetsrådets prioriteringer.
  • Ledelse og kontoradministrasjon i samarbeid med sokneprest
  • Personalansvar for ansatte i Bergen kirkelige fellesråd
  • Saksbehandling og sekretærfunksjon for menighetsrådet, oppfølging av menighetsrådets vedtak og ansvar for menighetens arkiv.
  • Økonomistyring, planlegging, budsjettarbeid og regnskapsoppfølging

Kvalifikasjoner

Høyere utdanning på bachelor/mastergradsnivå, gjerne innenfor fagområdene ledelse, økonomi, administrasjon eller kristendomsfag/teologi. Søker med annen relevant utdanning/praksis kan vurderes.
Ledererfaring og lederkompetanse fra arbeids- eller organisasjonsliv.
Erfaring med ledelse av fagstillinger vil være en fordel.
God økonomiforståelse.
Erfaring med regnskaps- og budsjettarbeid er en fordel.
God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
Kjennskap til offentlig saksbehandling.
God digital kompetanse og evne til å ta i bruk og implementere nye program og løsninger.
Erfaring fra tilsvarende arbeid innenfor kirke og menighet vil være en fordel.

God kjennskap til menighetsliv og menighetsarbeid i Den norske kirke er en stor fordel for å lykkes i stillingen.

Søker må være medlem av Den norske kirke jevnfør Kirkeordning for Den norske kirke § 40.

Personlige egenskaper

• Du evner å arbeide selvstendig og effektivt
  • Du har en positiv innstilling og gode samarbeidsevner
  • Du har evne og mot til å ta faglig kompetente beslutninger
  • Du er fleksibel og tilpasningsdyktig
  • Du har evne og vilje til å ta i bruk nye digitale løsninger
  • Du har blikk for forbedring og utvikling

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

• En spennende lederstilling i en av byens største menigheter
  • Mulighet for å sette ditt preg på utviklingen av menigheten
  • Et kompetent og inkluderende arbeidsmiljø med godt ledernettverk
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Pensjonsordning i Bergen kommunale pensjonskasse
  • Ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Bedriftshelsetjeneste

Attester og vitnemål lastes opp i søkerportalen webcruiter. Søkere som har vitnemål og attester fra utenlandske utdanningsinstitusjoner, må legge ved HK-dir godkjenning og godkjente norske oversettelser.

Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (KA) og Bergen kirkelige fellesråds Personal- og arbeidsreglement.

Søknad om unntak for offentligheten må begrunnes. Dersom Bergen kirkelige fellesråd vurderer at begrunnelsen for unntak ikke kan innvilges, vil søker bli kontaktet før utarbeidelse av offentlig søkerliste.

SØK PÅ STILLINGEN PÅ WEBCRUITER