5 år: SKATTEN I KRYBBEN - adventsfrokost

Vi inviterer alle 5-åringer til søndagsskolen sin stemningsfulle adventsfrokost en søndag i desember!

5 år: SKATTEN I KRYBBEN - adventsfrokost

Barnet inviteres til søndagsskolens årlige adventsfrokost på menighetshuset. Påmelding for 5-åringen skjer på nettsiden.
Program: Felles frokost. Etter vi har spist frokost blir det tid til aktiviteter. Vil du være med å høre julefortellingen, fargelegge en julekrybbe og oppleve de ulike personene ved å være med i et julespill?

Vi øver inn et enkelt dramastykke som vises på menighetens julefest like etter nyttår.

TROSOPPLÆRINGSTIPSET:
Lag en synliggjøring av julen ved å lage enkle
figurer som er med i julefortellingen. Heng dem opp på et blått stoffstykke:

1. uke i advent lages det stjerner i aliminiumsfolie,
enten på frihånd eller ved bruk av pepperkakeformer. De festes med knappenåler på stoffet dag for dag.
2. uke kan det tegnes dyr. F.eks sauer med litt bomull.
3. uke lages engler i papir eller et annet materiell som kan henges på stoffet.
4. uke kan det tegnes på personer: Maria, Josef,
gjetere, og til slutt Jesusbarnet.
Da er julefortellingen fortalt på et blått stoff!