7 år: PÅSKESKATTEN - påskevandring og påskeverksted

Birkeland menighet inviterer alle barn som blir 7 år i år til et påskearrangement i kirken både lørdag og søndag.

7 år: PÅSKESKATTEN - påskevandring og påskeverksted

På lørdagen vil barna gjennom påskevandring i kirkerommet, lek og sang få bli kjent med påskehistorien. I tillegg til vandringen vil vi spise pizza, og ha et koselig påskeverksted.

Søndag kl. 11 er hele familien invitert med på gudstjenesten der vi får oppleve musikkspillet «PALMEN» som barnekoret vårt sammen med frivillige skal fremføre som en flott opptakt til påsken!

FORELDRETIPSET:
Marker gjerne påsken hjemme med barnet ditt.
Her er et forslag:
PALMESØNDAG markeres med noen kvister e.l. i en vase som kan være palmegrener.
SKJÆRTORSDAG minnes vi Jesus som samlet sine venner til fellesskap og måltid kvelden før korsfestelsen; f.eks. ved å be en bordbønn der vi holder hverandre i hendene.
LANGFREDAG lager vi et kors av pinner som bindes
sammen, til minne om Jesus på korset. Deretter lages en liten hule med stein foran slik at den er lukket—for å markere at Jesus ble lagt i graven.
PÅSKEDAG tas steinen bort og vi tenner et lys—og synger gjerne en påskesang sammen for å feire oppstandelsen!