Hangout

En møteplass for ungdom i Bønes kirke

Ungdomskafe, foto Marius Vervik

Hva er Hangout?

Hangout er et samlingssted for ungdom i Bønes kirke. Navnet ble bestemt av konfirmanter på våren 2023, og svarer til Hangouts konsept: et sted å være. Vi ønsker at Hangout skal være et sted hvor ungdom kan trives og komme slik de er. Derfor tilpasser vi våre aktiviteter etter samtale med hengerene våre. Det siste året har vi spist mye god mat, spilt Mario Cart, malt og tegnet, lekt mørkegjemsel i kirken, spilt kubb, brett- og kortspill. Etter sommeren blir det også et musikalsk tilbud på Hangout.

Alle ungdommer mellom konfirmantalder og 18 år er hjertelig velkommen.

Når er det samlinger?

Hangout har samling annenhver uke, onsdager i partallsuker. I ferier er det ikke Hangout.

Dette er datoene for Hangout høsten 2024:

• 18.september: Oppstart
  • 02.oktober
  • 16.oktober
  • 30.oktober
  • 13.november
  • 27.november
  • 11.desember

Hva skjer på Hangout?

Kirken står åpen etter skoletid for ungdommer som vil komme rett fra skolen. Man kan sitte med lekser, brettspill, prat, eller annet frem til Hangout starter. Det vil alltid være en voksen i hus som er tilgjengelig dersom det skulle være noe.

Fra og med kl:14.00 Kirken er åpen
kl:16.00 Hangout starter med matservering
kl:16.30 Gruppeaktivitet starter

Konfirmanter i smågrupper som har obligatorisk oppmøte skal være på Hangout kl:16.00

Konfirmanter i musikkgruppen skal være i kirken kl:16.30, men er velkommen til måltid kl:16.00.

Vi regner med å være ferdig til kl:18.00 på de fleste onsdagene, men dette vil variere litt etter hvilken aktivitet man holder på med, og hva som er dagens opplegg.

Hva koster det å være med på Hangout?

Medlemskontingenten i Hangout er på 200kr for ett år (januar-desember). Dersom det er vanskelig for deg å betale denne prisen finnes det en minstepris på 50kr for dem som har økonomiske utfordringer.

Du kan komme på Hangout uten være medlem, men som medlem er det noen fordeler:

• Gratis mat på alle Hangout-samlinger
  • Gratis inngang på Hangouts "Happenings"
  • Rabatt på ulike KFUK-KFUM arrangement (Nattcup, Vinterfestivalen, osv.)

Hvem er ansvarlig for Hangout?

Stine Elster Moen er hovedleder i Hangout, og Marianne Tomren er med som ekstra voksenleder. Du finner Mariannes kontaktinfo nede på siden under "kontakt".

Konfirmanter og foresatte som har spørsmål om konfirmasjon eller lignende ting kan kontakte Marianne (mt264@kirken.no) dersom det gjelder Bønes, og Bodil Bredholt (bb522@kirken.no) dersom det gjelder Storetveit.