"Perleelven" – onsdagskvelder med musikk, meditasjon og refleksjon

Ved fastetidens onsdagssamlinger kl 19.00, fra 14. februar til 20. mars, samles vi om ulike program inspirert av biskop Martin Lønnebos tekster.

Foto: Åse Solvi / Bibelselskapet

Perleelven – kvelder med musikk, meditasjon og refleksjon

I fastetiden vil det hver onsdag kl.1900 være samlinger der tema for kvelden er knyttet opp mot perlene i Kristuskransen. Det vil bli musikk ved ulike utøvere, en ledet meditasjon, salmesang og refleksjon. Etter konserten inviteres det til kveldsmat der vi deler tanker om det vi har vært med på.

Vi har kalt denne serien for «Perleelven» som er tittel på en bok Martin Lønnebo har skrevet. Vi hadde nylig en temakveld om Martin Lønnebo og ble inspirert til å gjøre noe mer av alt det spennende som Lønnebo formidler. På disse kveldene blir du invitert til å «fiske» perler i en elv full av vakre perler.  Sokneprest Jan Helge Gram Eggestøl leder samlingene.

Tema for disse fastesamlingene og de musikalske utøverne fordeler seg slik:

14 februar: Ørkenperlen og askekors. Eli-Johanne Rønnekleiv (sang), Jostein Aarvik (orgel)

21 februar: Jeg- og dåpsperlen. Sindre Bowitz Larsen (trompet), Jostein Aarvik (orgel)

28 februar: Nattens perle. Jan Erik Endresen (sang), Ruth Bakke (orgel / keyboards)

6 mars: Kjærlighetsperlene. Bodil Eldhuset (sang), Tore Hegdahl (piano)

13 mars: Gledesperlen. Belinda Lerøy (sang), Jostein Aarvik (orgel)

20 mars: Oppstandelsesperlen. Cathrine Snipsøyr (sang), Jostein Aarvik (orgel)

Ved hver samling vil vi også bruke stillhetsperlene. Ta med Kristuskransen og bli med på perlefiske!

Onsdagsprogrammene i Storetveit kirke er støttet av Bergen kommune.