Det vil jeg spørre presten om!

Ved månedlige samlinger på menighetshuset er det anledning til å stille spørsmål og dele erfaringer med ulike problemstillinger i kristendommen. Neste samling er 10.april og har som tema: Hva er frelse - hva betyr det å bli frelst ?

John Kristian Gramstad Rolfsnes, Hans Jakob Berg og Jarle Veland i samtale ved en av fjorårets samlinger. Foto: Marit Graue

Ved disse kveldene legges det opp til en dialog med lav terskel og god takhøyde. Her er det mulig å ta opp tema som du er opptatt av. Til hver av samlingene vil det være et panel bestående av to prester som alle har tilknytning til Bønes og Storetveit. Ordstyrer er Hans Jakob Berg.

Datoene og temaene dette semesteret:

10/1    Hva  er bønn - hvorfor ber vi ?

Maren Tischendorf og Jarle Veland

7/2    Hva er kristen etikk og moral ?

Torstein Selvik og Jan Helge Gram Eggestøl

10/4   Hva er frelse - hva betyr det å bli frelst ?

Bjarte Holme og Jarle Veland

15/5   Når troen møter livet - å leve i spennet mellom livsbelastning og livshåp

John Kristian Gramstad Rolfsnes og Arve Løvenholdt

Tid og sted: Kl 19.00 - 21.00 i barnehagelokalet i menighetshuset på Storetveit, som nå er pusset fint opp og som egner seg for samtale og møte aktivitet. Om du er nysgjerrig på hva dette er for noe, så er du hjertelig velkommen!

Han Jakob Berg.png

Hans Jakob Berg (bildet) vil lede samtalene. Han har vært aktiv i både Bønes og Storetveit menighet.