Innsamling til flygel i Storetveit kirke

Søndag 10.mars kl 18.00 fortsetter flygelaksjonen med en konsert ved Ingunn Ådland (piano) og Marianne Juvik Sæbø (sopran).

Innsamling til flygel i Storetveit kirke

Storetveit kirke er et av Bergens flotteste og mektigste kirkerom. Her har folk kommet sammen til både helg og høytid, glede og sorg i snart hundre år. Mange unike konserter og kulturarrangement har også funnet sted her opp gjennom årene og på galleriet står et av byens beste orgler. For å sørge for høyest mulig kvalitet på hele det brede spekteret av musikalske framførelser i kirken har menighetsrådet vedtatt å skaffe midler til et flygel til kirkerommet. Et nytt kvalitetsflygel som gir velklang i hele det store kirkerommet og samtidig kan tåle de vekslende klimatiske forholdene der, vil koste om lag en halv million – et beløp som menighetsrådet har satt seg som mål for innsamlingen.

Vi er veldig glade for å at to av byens mest kjente musikere har sagt ja til å holde konsert til inntekt for dette. Ingunn Ådland har gjennom en lang musikerkarriere vært svært aktiv med konserter på Troldhaugen og over alt ellers i Bergen mens Marianne Juvik Sæbø har etabler seg som en av våre mest folkekjære sangere innen mange stilarter. Begge kan se tilbake på en rekke flotte plateinnspillinger.

Billetter koster kr 150,- og kjøpes ved inngangen.

Menigheten gleder seg over alle bidrag til dette formålet og tar med takk imot gaver til Vipps 77505 eller til bankkonto 16443140704