Å være en kirke som lytter

Torsdag 16. januar starter vi med hverdagsgudstjenester og temakvelder i Nykirken kl. 18.00.

Å være en kirke som lytter

I løpet av 13 torsdagssamlinger i vår skal vi etablere et møtested mellom folket på Nordnes og Nykirken. En åpen kirke med ønske om å være lyttende og seende for menneskene på Nordnes. Vårt spørsmål er: Hvordan være kirke på Nordnes nå og i tiden som kommer?

Under torsdagssamlingene får vi besøk av aktuelle gjester som på ulike måter vil belyse alt mellom himmel og jord på Nordnes.

Bernt Forstrønen er prest i Nykirken og prosjektleder for «Veien videre for Nykirken». Han er første foredragsholder i denne serien, og vil fortelle litt om Nykirken sin historie og hvilke utfordringer vi står overfor i Nykirken og på Nordnes.

- Dette gleder vi oss veldig til. Vårt ønske og mål er å kunne være kirke for Nordnesfolket på en måter som tjener folket godt. Vi vil prøve å gi et tilbud som inneholder gudstjeneste med nattverd kl. 18 til 18.30. Deretter temakvelder hvor vi ønsker å lære Nordnesfolket bedre å kjenne, gjennom foredrag og samtaler over en god kopp kaffe og en velluktende vaffel i hånden, sier Forstrønen og håper folk på Nordnes har lyst til å komme på disse temasamlingene.

- Det er krevende tider, men fylt med muligheter for fremtiden. Mulighetene håper jeg kan bli en del av samtalen vi avslutter kvelden med, sier Forstrønen.

Det blir 13 temakvelder med ulike gjester i løpet av våren, og 12 i høst. Vi vil presentere torsdagens tema og gjester her på våre hjemmesider.