Strikkegudsteneste

Vi arrangerte Strikkegudsteneste i Sødorp kapell 11. februar med Vår Herres tråd i fokus. Vår kyrkjeverje, Grete hadde utstilling med eiga strikkeproduksjon.

Strikkegudsteneste

Ei korgruppe akkompagnert av Iren Falkenhaug sang Strikkesalme av R-F. Løvland:

I hendene til en mester kan nøster av helt vanlig tråd formes og bli til de vakreste ting, langt mer enn jeg kan forstå. Et kunstverk kan strikkes av mesterens hånd og ganske allminnelig tråd. Det ligger en kjærlig tanke, bak arbeidet mesteren gjør. Tråder forenes i mønster og blir til mer enn det de var før. Og tanken som lever i hjertet et sted tar form i det mesteren gjør.

Gud la mitt liv være tråder, gjør meg tålmodig og sterk sånn at alle kan se at det mønster som formes i meg er dine henders verk. Om jeg ikke helt kan se det, er oppgaven likevel klar, tråden skal kun være slik den er skapt  og med den fargen den har. Det vakre trer frem der hvor tråden kun er tråd og mesterens tanke er klar.

Gud, la din hånd og ditt hjerte forme meg litt etter litt, sånn at alle kan se at det livet som lever i meg er livet du har gitt.

Gud la mitt liv være tråder. Gjør meg tålmodig og sterk sånn at alle kan se at det mønster som formes i meg, er dine henders verk.