"Mens frost og vintermørke rår, begynner kirkens nye år,"

Slik starter salme 18 i Norsk Salmebok og fortsetter med "og våre sinn skal være vendt mot lyset som på jord er tent."

"Mens frost og vintermørke rår, begynner kirkens nye år,"

Søndag 1. desember tente vi det første lyset i advent - vi tente det for glede!
Det var Lysmesse i Begnadalen kirke - der barnekoret og konfirmantene deltok, og vi feiret dåp, der mor sang for sitt barn<3 .
I Reinli kapell var det også lysmesse og konfirmantene deltok. Begge messene var ved Signe prest og Anders kantor. ca150 deltok i disse messene.

Søndag 8. desember tenner vi to lys - vi tenner de for håp og glede!
Det er adventsgudstjeneste i Bagn kyrkje kl. 1800, der konfirmantene deltar.
I Hedalen stavkirke er det lysmesse kl. 1800 der konfirmantene deltar.
Begge messene er ved Signe prest og Anders kantor.

Søndag 15. desember tenner vi tre lys - vi tenner de for lengsel, håp og glede!
Det er lysmesse i Leirskogen kyrkje kl. 16 der fredagsklubben og konfirmantene deltar.
Messa er ved prost Carl Phillip Weisser.

Søndag 22. desember tenner vi fire lys - vi tenner de for fred, lengsel, håp og glede. Men mest alikevel for fred på denne jord - der menneskene bor!
Det er ingen gudstjenester i Sør-Aurdal denne dagen, men julaften har vi julaftensgudstjenester i alle kirker slik:
Reinli kapell         kl. 1300
Bagn kyrkje         kl. 1430
Leirskogen kyrkje kl. 1600
Begnadalen kirke  kl. 1430
Hedalen stavkirke kl. 1600

"I mørket ved vår side står han som steg inn i våre kår. Hvert adventslys skal minne om at Jesus, lysets herre kom"