Kirkens tilbud endres i korona-situasjonen

Biskopen i Hamar ber menighetene i Hamar bispedømme om å avlyse alle gudstjenester fram til  påske. Det er neste trinn for å hindre smitte-spredning av korona-viruset. Kirken i Sør-Aurdal følger de nasjonale, regionale og lokale rådene.

Mange gudstjenester over hele landet er avlyst, på grunn av lokale og regionale begrensninger på hvor mange som kan være samlet. (Foto: Bo Mathisen)

Tiltakene som innføres, er etter anbefaling fra Fylkesmannen i Innlandet og fra sentrale myndigheter.

Når det gjelder dåp og begravelser, skjerpes tiltakene:
Planlagt dåp kan avholdes, men da bare med nærmeste familie begrenset til 15 personer tilstede.
Gravferdsseremonier vil kunne holdes, men bare med avdødes nærmeste familie tilstede, begrenset til 50 personer.

Situasjonen som har oppstått, gjør at mange nå er bekymra og nettopp vil søke til kirkene for håp og trøst.

Gudstjenester:
I Sør-Aurdal avlyses ordinær gudstjeneste, men det er anledning til å komme til kirka for å sette seg ned og be, lytte til orgelmusikk og tenne et lys. Vi tillater inntil 15 personer i kirka samtidig, og våre ansatte vil veilede besøkende på en forsvarlig måte.
Dette gjelder :
22/3 kl. 1800-1900 i Hedalen stavkirke
05/4 kl. 1100 på Soltun avlyses helt.

Barnedåp:
Barnedåp gjennomføres inntil videre som en lukket seremoni med kun de nærmeste tilstede og aldri mer enn 15 personer i kirka. Dette betyr at ordinær gudstjeneste utgår disse dagene
Dette gjelder
22/3 i Reinli kapell
29/3 i Bagn kykje
Familiene er blitt informert om dette.

Gravferd:
Gravferder gjennomføres inntil videre som en lukket seremoni med kun de nærmeste tilstede og aldri mer enn 50 personer i kirka.

Alle kirkelige arrangement/faste aktiviteter for barn og unge samt konfirmanter utgår inntil ny informasjon blir gitt.

Kirkekontoret
Kommunehuset er stengt for besøkende, men telefonen er åpen alle dager
kl 0900-1500 (tlf 61 34 85 80/61348582)

Beredskapsnummer
I denne perioden vi er inne i nå, vil kirkevergens telefon 416 74 669 være tilgjengelig hver dag mellom 0900-2200.

Noen å snakke med
Ønsker du noen å snakke med, er kirken tilgjengelig ved at du kan ringe Signe prest: 91791233 . Ved nødvendige hjemme-/sykebesøk sørger presten for nødvendige smitteverntiltak.

Nettkirken er smittefri - se lenke under for mer informasjon

Vi oppdaterer hjemmesidene våre dersom noe endres.