Lysmesse i Leirskogen kyrkje, 3. advent

Vakkert snøvær, feiring av dåp og deltakelse av fredagsklubben og konfirmantene la en fin ramme rundt helgens gudstjeneste i Sør-Aurdal.

Lysmesse i Leirskogen kyrkje, 3. advent

"Den 16.12.18 hadde vi en fin gudstjeneste her på Leirskogen. I et vakkert snøvær hvor mørket senket seg rundt kirken og de fremmøtte, kunne gudstjenesten ta til" skriver Heidi Øyhus Stensæter i en epost til kirkekontoret og skriver videre:

Prost Carl Philip Weisser var dagens prest og Fredagsklubben deltok aktivt i gudstjenesten. Det var også fem konfirmanter som bidrog til at dette ble en fin og høytidelig stund i førjulstiden.

I en prosesjon med Fredagsklubb, konfirmanter, prest og foreldre til dåpsbarnet ble dette en fin ramme for dagens tema som selvsagt handlet om Jesus i denne førjulstiden og om hvordan vi ved å ta godt vare på det, kan få noe til å spire og gro.

Tre lys i adventskransen ble tent og vi sang de tre første versene av samle 25.
Carl Philip bidro med sang og gitarspill, som gjorde at denne gudstjenesten ble litt annerledes enn det vi er vant til. Han sang og fremførte på gitar «Tanker i advent» av Karen Heide. Dette var så absolutt positivt.

Dagens store høydepunkt var dåpen til ei jente som fikk navnet Ingrid Nathalie. Gudstjenesten ble avsluttet med salmen «Deilig er Jorden». Etter gudstjenesten var det tradisjon tro, kirkekaffe med servering av gløgg og pepperkaker i Kyrkjestugu. Menighetsrådet lager alltid en fin stund i førjulstida med rom for prat og ettertanke.

Heidi Øyhus Stensæter (som også har tatt alle bildene)