Godt nytt år!

"Stavkirken er et fantastisk bygg. Dette malte jeg nå i juleferien på hytta i Stavadalen inspirert av hvor flott kirken er i måneskinn og vinterdrakt."

Bilde av maleri av Reinli stavkirke vinterstid

Første arbeidsdag etter nyttår dukket ovennevnte hyggelige tekst og bilde opp i innboksen vår.

E-posten var fra Morten Jensen - som opprinnelig bor på Lysaker i Oslo, men som også har ei hytte i Stavadalen. For en flott start på første arbeidsdag etter nyttår!

Jeg skrev tilbake, takket for bildet og lurte på om vi kunne få bruke det. Jeg spurte også litt mer om bakgrunnen hans og han fortalte at han, kona Ingunn og hans 2 voksne barn Astrid og Kristian har hatt hytte i Stavadalen i 14 år.

"Hver gang vi drar til hytta kjører vi forbi den fantastiske Reinli Stavkirke.
Vi har besøkt kirken flere ganger og er fascinert av den rike historien og hvor godt kirken er bevart.
I jula har stavkirken vært utrolig vakker dekket av snø og med mange stjerneklare netter med måneskinn. "

Morten forteller videre at de føler seg veldig hjemme i Stavadalen og i Reinli.

Han maler som hobby, og stavkirken inspirerte altså til maling i romjulen mellom skiturer og god mat.

Morten Jensen.jpg

Vi takker Morten for hans maleri og ønsker han og hans famlie samt alle der ute et godt nytt år.

Kirkevergen