NOK EN FANTASTISK NYTTÅRSKONSERT I BEGNADALEN KIRKE

Tradisjonen tro var det Nyttårskonsert med andakt i Begnadalen kirke. Anders kantor ønsket velkommen til sin 5. nyttårskonsert i Begnadalen kirke. Vel 140 personer fant veien til kirken denne siste ettermiddagen i 2019.

NOK EN FANTASTISK NYTTÅRSKONSERT I BEGNADALEN KIRKE

Konserten var gratis – slik den pleier å være. Men det var mulig å gi en gave til kirkemusikalsk virksomhet ved utgangen, slik at vi også neste år kan invitere til konsert.

Odd Norstoga fikk æren av å åpne konserten.  Dvs at Anders kantor ved flygelet og sopran Ingvild Høgfoss Støkken fremførte «Opp, gledest alle, gledes no»  til stor glede i forsamlingen. Og med det var rammen for konserten satt. Foruten Nordstoga, sang Ingvild også «Pie Jesu» (Andrew Lloyd Webber), «Når himmelen faller ned» av Anne Grete Preus og «The Prayer» av David Foster.
Ingvild Høgfoss Støkken er ei 22 år gammel sanger fra Vestby, med røtter i Hedalen. Hun er, som nevnt sopran, og har en aldeles fantastisk stemme – som trollbinder publikum!

Konsertprogrammet var svært variert og publikumsvennlig. Foruten Anders og Ingvild var Ole Fønhus med på flygelhorn og flygel.  Ole akkompagnerte Ingvild på «Når himmelen faller ned». Han spilte også pianostykket Andaluza  av Enrique Granados. Ole Fønhus er en allsidig musiker og godt kjent i Valdres.  Han hadde denne gangen med seg både trompet og flygelhorn.  På flygelhorn spilte han «Share my yoke» av Joy Webb og "Mitt hjerte alltid vanker», begge i samspill med Anders på orgel.

Anders kantor spilte Festmarch av Mons Leidvin Takle. Et fantastisk musikkstykke som viser hva vår dyktige kantor er kapabel til.

I tillegg holdt Signe prest en kort andakt og publikum var med og sang salmene «Det hev ei rose sprunge» og «Gamleåret seig i hav»

Konserten ble avsluttet av Ole på trompet og Anders på orgel med «O helga natt»  og med det hadde publikum fått med seg en god musikalsk balast  inn i nyttårskvelden og det nye året!

En stemningsfull og vakker nyttårskonsert ble et minne som vi alle tar med oss inn i det nye året.
Tusen takk til Anders med gjester og riktig Godt nytt år til våre lesere.

Lbv