Bagn kyrkje åpnet 9/12 dørene etter 6 måneders restaurering

2. søndag i advent var det altså endelig gudstjeneste i Bagn kyrkje igjen.

Bagn kyrkje åpnet 9/12 dørene etter 6 måneders restaurering

"Allerede før man så resultatene av restaureringen, registrerte man den nye lukten i kirka", skriver Anne-Cathrine Dyve i avisa Valdres torsdag 13/12 og fortsetter:
"Det luktet rent og nytt, ferskt treverk. Signe prest ønsket de mange fremmøtte velkommen tilbake til kirka etter et halvt år, og ønsket samtidig velkommen til kirkekaffe i hennes nye residens, bygdas gamle og ærverdige prestebolig. Også den nyrestaurert." Du kan lese hele artikkelen hennes i lenke nederst i artikkelen.

Ny runde til våren
Kirka ble altså klar til bruk til avtalt tid: 9/12 - og lysmesse. Men det gjenstår fortsatt en del arbeide som skal tas utover våren.

Bilder fra restaureringsarbeidet
Oddleiv Juvkam viste bilder fra restaureringsarbeidet under kirkekaffen - og de bildene finner dere i albumet under her.