MINDRE ALENE SAMMEN!

Bli med på verdens største dugnad! Soknerådene er ansvarlige for å skaffe bøssebærere til årets TV-aksjonen i sitt sokn. Ta kontakt med ditt råd, for å bidra.

MINDRE ALENE SAMMEN!

En søndag i oktober, hvert eneste år, ser vi hvordan mennesker sammen kan gjøre en stor forskjell. Siden oppstarten i 1974 har TV aksjonen og Norges befolkning samlet inn over 7,5 millirader kroner til hjelp for mange millioner mennesker.

Hele det norske samfunnet bidrar: kongehuset, ordførere, næringslivet, idrettslaget, bakeren på hjørnet og mannen i gata.
Årets TV aksjon går til kirkens Bymisjon. Søndag 21. oktober går 100.000 bøssebærere fra dør til dør for å samle inn penger som skal gi flere menensker et sårt trengt og livsviktig fellesskap. 7000 mennesker arbeider frivillig i ukene og månedene før aksjonen for at hver krik og krok av Norge skal få besøk av en bøssebærer.

MINDRE ALENE SAMMEN
I Norge er det altfor mange som står utenfor. Noen mangler en seng å sove i, andre har ingen å snakke med. Årets TV aksjon skal åpne dører og invitere flere inn i varmen. Fordi et møte kan endre et liv- og flere møter kan endre et helt samfunn.

Bli med på dugnaden, bli bøssebærer!
Ta kontakt med soknerådslederen din for å bidra:

Sokn Kontaktperson Mobilnummer
Bagn Mikael Dølven 913 34 971
Leirskogen Robert Dalen 948 06 582
Reinli Randi Fremgaard 408 59 162
Begnadalen Gerd Elin Damslora 995 31 865
Hedalen Inger Olea Digene 959 08 806

Usikker? Les mer her om hvordan du kan engasjere deg.  Lurer du på hva pengene går til? Trykk her