Stell av grav

Gravplassmyndigheten i Asker kan mot betaling foreta beplantning og stell av gravstedet.  Det finnes også flere andre aktører som tilbyr stell av graver på våre kirkegårder.

Stell av grav

Vi tilbyr følgende avtaletyper for gravstell:

Forhåndsbetalt gravstell
Stellkontakt/fester tegner en skriftlig avtale med oss og betaler så inn en avtalt sum penger på en bankkonto som forvaltes av gravplassmyndigheten i Asker.
-Det må betales inn for minimum 5 år, maks 20 år -
Stellkontakt får varsel på forhånd når det ikke lenger er dekning for årets stell på kontoen.
Prisene for gravstellet endres årlig uten at stellkontakt varsles. Gravplassmyndigheten kan på forespørsel opplyse om hvor mye midler som er igjen.
Se reglement for forhåndsbetalt gravstell her!

Årlig faktura
Stellkontakt får hver vår en faktura som må betales innen fristen for at vi skal stelle graven inneværende år.

Avtalen løper så lenge fakturaene blir betalt.

Hagearbeid, Gartner, Plante, Hagebruk, Dyrking

For begge avtaletypene gjelder følgende:

Standard stellpakke:
Stemor plantes ut i begynnelsen av mai. Sommerblomster plantes ut i månedsskiftet mai-juni. Gravferdsavdelingen velger blomstertyper, spesielle ønsker kan vi dessverre ikke oppfylle.
Gravferdsavdelingen luker og vanner gravstedet i perioden mai-august.

Det monteres en selvvanningskasse i bedet, noe som gir et finere blomsterflor. Første avtaleår vil du belastes et gebyr for dette*.
Plantekassene er kirkegårdens eie og lånes ut til gravstedet under avtaleperioden (gamle avtaler i Røyken og Hurum har privateide plantekasser) og blir fjernet når avtalen opphører.

*dersom du har en tilsvarende selvvanningskasse på gravstedet fra tidligere kan den brukes, og du vil ikke måtte betale oppstartsgebyret.

Tilleggstjenester:
Med et tillegg i prisen kan det også bestilles planting av høstplanter i september (velg antall) og krans til Allehelgensdag og krans til jul.

Kalender, Måneder, Dager, Dato, Datoer, Avtale

Frister:
Nye avtaler om gravstell må gjøres før 15. mars for å få fullverdig stell for inneværende år.

Avtalen er ikke gyldig før den er registrert innbetalt hos oss til forfallsdato.

Vi tar gjerne imot bestillinger pr epost  eller via skjemaet under:

Du må være logget inn for å sende dette skjemaet. Hvis du er logget inn og likevel ikke kan sende inn, må du påse at «Ikke spor» er deaktivert i nettleserinnstillingene dine.

Alle priser finner du i vår prisliste. Se menypunkt under eller trykk her!

Bestilling av gravstell (NB! Frist 15.mars for nye avtaler for inneværende år)

Hvilken gravplass er graven på
Avtaletype
Har du selvanningskasse på graven fra før? (Dersom du ikke har selvvanningskasse på gravstedet fra tidligere, vil du måtte betale et oppstartsgebyr for montering og leie)
Vår/Sommerplanting er standard for alle avtaler. Ønsker du noe i tillegg?
1 3 2

Kontaktinformasjon for Gravplassmyndigheten i Asker

Postadresse:
Gravplassmyndigheten i Asker
Kirkelia 5
1384 Asker

Besøksadresse:
Kirkelia 11
(bygningen nederst i enden av Asker kirkegård)

Kontaktinformasjon:
gravferd.asker@kirken.no