Holmen Y's Men's Club

Holmen Y's Men er en tjenesteklubb for KFUK/KFUM-arbeidet i distriktet.

Motto: Fri og frivillig!

Mange i Holmen oppfatter navnet som "Wise men", og det har vi ikke noe i mot. Etter at også kvinner fikk adgang til å bli medlem i klubben, er det imidlertid vel så tydelig at det handler om en tjenesteklubb med flere funksjoner.

Y's Men-klubben i Holmen arbeider for - å fremme et fellesskap preget av trygghet, forståelse og tillit, der en kan være seg selv - å gi Y's Men bedre mulighet til å bli bedre orientert om aktuelle spørsml på kristelige, sosiale og internasjonale områder - å støtte lokale og internasjonale sosiale og humanitære bevegelser - å tjene KFUK/KFUM gjennom brorskap og med aktiv innsats støtte forbundets virksomhet.

Motto: Vi vedkjenner oss den plikt som følger med enhver rett.

Presidium:

President (P): Per Malme

Visepresident (VP): Gunstein Vetrhus
Klubbsekretær (S): Jan Erik Andersen

Klubbkasserer (K): Kåre Ruth

Styremedlem (SM): Haakon Kyrkjeeide

Past president (PP): Tor Helge Øvrevik

Revisor: Håkon Burø

Kort om klubben Y's Men og Holmen: - stiftet i Milwaukee 05.05.1922 - kom til Norge i 1948 - Holmen Y's Men etablert 05.05.1972 - Første prosjekt: loppemarked for å bygge speiderkoia Rallaren - Årlig kunstmønstring fra 2001 til 2015

- Fast kirketjenesteordning siden 2005 til 2022

Holmen Y's Men's Club er tilsluttet den internasjonale Y´s Men's-bevegelsen som på verdensbasis har nærmere 30.000 medlemmer i 73 land. Y's Men samler årlig inn ca tre millioner kroner på landsbasis i Norge, og yter mange tusen dugnadstimer til glede for barne- og ungdomsarbeid. Y's Men har ca. 60 klubber her i landet, fordelt over 11 distrikter, med ca. 1600 medlemmer. Y's Men er også åpen for kvinner, og i dag utgjør kvinnene litt over en firedel av medlemmene i Norge.