Vil du være Kirketjener i Røyken menighet?

Rollen som kirketjener er ledig for Røyken menighet og den er en viktig kirkefaglig stilling i menigheten.

Kirketjener - foto Bo Mathisen

Kirketjener = Tjene Kirken. Har du lyst på en meningsfull og praktisk kirkelig tjeneste samt jobbe i et stimulerende og humørfylt arbeidsfellesskap med ansatte og frivillige?

Røyken menighet har både en fredet middelalderkirke fra 1229 og Teglen Spikkestad kirke og kultursenter fra 2018. Den siste som et sameie mellom kirke og kommune, med både kirkerom og en teknisk avansert kulturscene.

Det skiller med andre ord 800 år mellom de to kirkene, som på hver sin måte behøver en engasjert kirketjener med forståelse for byggenes særpreg og særskilte behov.

I tillegg til tjeneste ved gudstjenester og andre kirkelige handlinger, har kirketjeneren enkelte funksjoner som vaktmester i soknets kirker og sørger for at byggene er klare for allsidig bruk både for menighetens egne aktiviteter og for utleie.

For mere informasjon se utlysningen her i denne linken.