Ten Sing

Ten Sing er et tilbud fra 8. trinn og oppover for dem som liker sang, musikk og dans.

Ten Sing, Foto: Christian Svabø

Ten Sing er et konsept for kristent ungdomsarbeid hvor ungdom blir engasjert gjennom utøvelse av musikk som kor, solister og band, og dans og drama. I Norge ble dette startet av Norges KFUK-KUM i 1967.

Ten Sing er opptatt av det hele mennesket, ung deltakelse, åpent medlemskap – kristent lederskap, likestilling og solidaritet. En viktig faktor er ungt ansvar – voksent nærvær. Med dette menes det at det er de unge som skal styre og lede gruppen, men med veiledning og hjelp fra en voksen leder. Gjennom en slik prosess får de unge møte utfordringer innenfor trygge rammer og de får muligheten til å vokse som ledere og personer.

Ten Sing har samling hver onsdag fra 18.30 til 21.00 i Teglen. Da blir det korøvelse og mye sosialt. Hver øvelse avsluttes med kveldsmat. Alle ungdommer i vår menighet er velkommen til dette.