Sorgarbeid

Har du mistet noen du er glad i?

I kirken er ansatte vant til å møte mennesker i alle livssituasjoner. Du trenger verken være medlem, aktiv i kirken eller troende for å benytte deg av kirkens tilbud i sorgen – det er helt gratis.

Sorggrupper

Sorggruppen er en samtalegruppe hvor du og de andre deltakerne får snakke sammen om hvordan det er å leve med sorg etter å ha mistet noen. Når noen nær deg dør, kan det oppstå mange tanker og følelser.. Å dele erfaringer og tanker om sorgen med andre tror vi at kan være til hjelp for å stå i og arbeide med sorgen.

I kirken stiller vi ingen krav til deg, hva du tror på, meningene dine, sorgen din eller hvilke verdier du har. Sorggruppe i kirken er gratis.

Ta kontakt med diakon for spørsmål om sorggruppe

Samtaler:

Ønsker du ikke gruppe, men kanskje en samtale eller to er det også mulighet for dette med enten prest eller diakon. Hver sorg er ulik og alle sørger på sin måte. Det er det rom for i kirken, og du er ikke alene

Allehelgensdag:

Egen minnegudstjeneste for de som har mistet noen det siste året ( nærmste pårørende får innbydelse til dette hver høst)