Bremsnes menighet

Bremsnes sokn er det største av soknene på Averøya, og dekker nordre del av kommunen i tillegg til de fleste av de mindre øyene.

Bremsnes menighet

Bremsnes kirke ble vigslet 16. oktober 1771, etter at den forrige kirken brant i april 1770. Det er en korskirke. I 2021 ble det feiret 250-årsjubileum med brask og bram, og et eget jubileumsskrift kan kjøpes via menighetsrådet eller kirkekontoret.

For valgperioden 2023-2027 består Bremsnes menighetsråd av:

Berit Johanne Vorpbukt, leder
Lars Tore Ingeborgvik, nestleder
Sigmund Anders Røeggen
Jorunn Marie Husby Nekstad
Britt Eva Gustad Ressem
Reidar Nygård
Ann Elin Risholm
Line Kristiansen Cancino
Sigurd A.W. Haugen, sokneprest

Varamedlemmer:
Astrid Oddrun Waagen Jørpeland, Gunn Eva Haga Karlsen, Toril Røsand, Erlend Leithaug og Maj-Britt Stensønes.