Pilegrimsseilas og kirkesøndag på Rørstad 17.-19. juni 2022

Domkirken, Bodin, Rønvik og Kjerringøy menigheter og Pilegrimsfellesskapet st. Nikolas inviterer til Pilegrimsseilas og kirkesøndag på Rørstad med m/k Faxsen fredag, lørdag og søndag 17.-19. juni.

Pilegrimsseilas og kirkesøndag på Rørstad 17.-19. juni 2022

Vi drar ut fredag ettermiddag og besøker Landegode. Lørdagen settes kursen mot Kjerringøy, Vi
fisker oss middag og ankommer Kjerringøy i ut på dagen. Her blir det muligheter for å gå i museene eller gå tur til Midddagshaugen og det blir kulturkveld i kirka.

Søndagen går vi til Rørstad og feirer gudstjeneste på det gamle kirkestedet sammen med menigheten i Sørfold. Det blir kirkekaffe og senere middag om bord.

M/k Faxsen er en 106 år gammel motorkutter. Den har flere ganger tatt oss på pilegrimstur og er med og danner en flott ramme rundt en slik tur. Med sine rolige dunk og gode mannskap får en ro til å både
nyte natur og omgivelser på en god måte. Vi legger et program som er med å gi deltakerne tid både til fellesskap og ettertanke og til å oppleve de spesielle stedene og begivenhetene som vi får møte på denne turen.

Det er fire måter å delta på:
1. Bli med fra Bodø fredag, avgang kl 17:00. Overnatting om bord,
mat tre dager pris kr 1600.
2. Følg oss med egen båt .
3. Bli med fra Kjerringøy: Kom med egen bil til Kjerringøy og
følg oss derfra. Ferge fra Festvåg kl 07:30 retur med ferga
18:30 eller 19:15. Pris med Faxsen kr 225
4. Bli med fra Tårvik (Ferge fra Festvåg 08:45) pris med