Øving, prøving og konfirmasjon

Nå nærmer slutten på konfirmanttiden seg. Her finner du en oversikt over når de ulike gruppene skal prøve kapper, øve, etc.

Det er konfirmasjon i kirken. Ei tankefull jente i konfirmantkappe.

Har du lyst til å bli med som konfirmantleder til neste år?

Selv om din konfirmanttid nå snart er over betyr ikke det at du ikke lenger har en plass i Kirken! Om du synes det virker fint å være med som konfirmantleder videre er du invitert til det. Som konfirmantleder er du med på konfirmantleirene til høsten, du får oppgaver i forbindelse med prosjektperioden, og andre samlinger med konfirmantene i løpet av året. Det er en fin måte å lære å være leder for andre, og du blir del av et hyggelig miljø med bra folk i ulike aldere som bidrar frivillig for å gjøre konfirmanttiden minnerik og fin for nye konfirmanter.

7.-9. juni arrangerer vi lederhelg for nye og gamle ledere; der har du sjansen til å treffe igjen noen av folka fra konfirmanttiden, og du får lære mer om det å være leder og forbilde for andre.

Hvis du synes dette høres interessant ut kan du sende en sms til Johannes (941 71 465).

SAMLINGER

Her følger informasjon for de ulike menighetene.

Felles for alle:

Vi kjører i år IKKE fotografering. Det betyr at du IKKE trenger å møte til kappeprøving i bunad/dress. Du kan ha på deg vanlige klær.

Hvis det tidspunktet for når du skal bli konfirmert som står oppgitt her ikke stemmer med det dere selv har notert er det vikitig at du tar kontakt med din konfirmantlærer (Johannes/Ole Jens/Kaja/Sigvald) så fort som mulig.

Hvis du ikke får opp oversikt over konfirmasjonsgudstjenestene i de ulike menighetene kan du prøve å klikke her.

Husk å ta med deg KonfLoggen din på samlingen hvor vi skal øve til konfirmasjonsgudtjenesten, så vi kan sjekke at du har vært på de 4 fritt valgte gudstjenestene du skal delta på og føre logg fra.

Asak

Hei alle gode konfirmanter i Asak! 😊
Nå nærmer det seg konfirmasjon og slutten på konfirmantåret.
Vi syns det har vært et fint år sammen! 😊
Det som gjenstår nå er en avslutningssamling og kappeprøving med øvelse.

Her er datoene:

Avslutningssamling for de ulike gruppene:
16/04 1500 -1630 – GRUPPE 1 v/ Kaja
18/04 1500-1630 – GRUPPE 2 v/ Ole Jens
25/04 1500-1630 – GRUPPE 3 v/ Ole Jens

Kappeprøving og øvelse 02/05:

• De som konfirmeres 09/05 møter: 1700
  • De som konfirmeres 11/05 møter: 1745
  • De som konfirmeres 12/05 møter: 1900

Berg

Vi gjennomfører kappeprøving og øvelse til konfirmasjon tirsdag 14. mai i Berg kirke

• De som konfirmeres lørdag kl 11 møter 1730-1815
  • De som konfirmeres søndag kl 11 møter 1815-1900
  • De som konfirmeres søndag kl 13 møter 1900-1945

Idd

Vi gjennomfører kappeprøving og øvelse til konfirmasjon onsdag 24. april i Idd kirke.

• De som skal konfirmeres søndag 5. mai kl 10 møter kl 1530
  • De som skal konfirmeres søndag 5. mai kl 12 møter kl 1600
  • De som skal konfirmeres lørdag 11. mai kl 10 møter kl 1630
  • De som skal konfirmeres lørdag 11. mai kl 12 møter kl 1700
  • De som skal konfirmeres søndag 12. mai kl 10 møter kl 1730
  • De som skal konfirmeres søndag 12. mai kl 12 møter kl 1800

Immanuels kirke

Vi gjennomfører kappeprøving og øvelse til konfirmasjon tirsdag 30. april kl 1730 i Immauels kirke.

Prestebakke

Rokke

Vi gjennomfører kappeprøving og øvelse til konfirmasjon tirsdag 28. mai kl 1800 i Rokke kirke.

Tistedal

Konfirmantene i Tistedal har øvelse og avslutning den 23/04 kl 1500.

Kontaktinformasjon for Den norske kirke i Halden

Kirkevergekontoret og kirkekontor for alle Den norske kirkes menigheter i Halden ligger i Os allé, rett ved Os gravlund.

Postadresse:
Os allé 13, 1777 Halden