Fasteaksjonen 17. mars

Denne søndagen skal alle konfirmantene være med og samle inn penger for Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon. Her kan du lese mer om hva som skjer og hva du må gjøre på forhånd.

Fasteaksjonen 17. mars

Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon: SOLIDARITETSLØP

med mottoet:  «HÅP I EN DRÅPE VANN»

Vann er livsviktig.

For oss er rent og nok vann en selvfølge, men slik er det ikke alle steder.
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon som startet i 1967, samler dette året inn penger for å skaffe rent vann til mennesker i det kriserammede Libanon. Sammen med konfirmanter i hele landet, skal alle Haldens konfirmanter få være med å samle inn penger til dette.

SØNDAG 17.MARS

For konfirmanter med foreldre, søsken, storfamilie og venner

Dagen starter med gudstjenester kl. 11.00

• Konfirmanter fra Berg, Rokke og Halden (Immanuel) møter i Berg kirke.
  • Konfirmanter fra Asak, Enningdalen, Idd og Tistedal møter i Asak kirke.

Familiene er selvsagt velkomne til å bli med på gudstjenesten de også!

Rett etter gudstjenesten møtes alle ved Festningskroa.

Der blir det tautrekking og solidaritetsløp. Vi starter opp så fort alle har kommet seg fra kirken til Festningen.

Festningskroa er åpen med mulighet for å kjøpe noe å spise og drikke.

TAUTREKKING

• Hver menighet stiller lag med 6 deltakere.
  • Her kan både konfirmanter, foreldre, søsken og andre som vil bli med!
  • Har du lyst til å bli med på et tautrekkingslag? Send sms til Sigvald (91837727) med ditt navn, alder og hvilken menighet du vil representere senest fredag 15. mars.

SOLIDARITETSLØP MED SPONSING

1. Solidaritetsløpet skjer ved Festningskroa rett etter gudstjenesten. Løpet varer i ca 30 minutter.
  1. Fyll ut Sponsorskjema – Last ned her, skriv ut, fyll ut med dine sponsorer og ta med deg på Festningen:
    • Sponsorene betaler et engangsbeløp eller gir deg en sum pr. runde du tar i løypa, som er ca. 300 m lang.
    • Før aksjonsdagen 17. mars, utfordrer du foreldre, søsken, besteforeldre, onkler og tanter, venner osv.
    • Avtal beløpet de skal sponse deg med. For eksempel at du får 20 kr pr. runde du gjennomfører eller at du får et fastbeløp.
  2. Rett etter løpet sørger du for at sponsorene dine vipser beløpet du har løpt inn til Vippsnr: 94808 «konfirmanter Halden».
  3. Husk! Ta med skjemaet på løpsdagen😊

Forslag til måter å gjennomføre løpet på:

Løpe, gå, hinke, gå sammenbundet med en annen, gå baklengs, løpe fem sammen og holde i et tau, trille hverandre i trillebår osv. Husk å fortelle sponsorene dine hva du har tenkt å gjøre.

Du kan lese mer om Kirkens Nødhjelp på kirkensnodhjelp.no

«Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem»

Har du spørsmål; send en mail/sms til: sigvald.steilbu@kirkenshus.halden.no, 91837727.

Lykke til!

Mvh Konfirmantlederne

Kontaktinformasjon for Den norske kirke i Halden

Kirkevergekontoret og kirkekontor for alle Den norske kirkes menigheter i Halden ligger i Os allé, rett ved Os gravlund.

Postadresse:
Os allé 13, 1777 Halden