Bøne-samarbeid med Ungarn

Møre bispedømme har ein venskapsrelasjon både til Newcastle bispedømme i England, og til det nordre bispedømme i den lutherske kyrkja i Ungarn. I dette høve er de etablert ein gjensidig forbønsteneste, ein såkalt bønekalender, nedfelt i ein samarbeidsavtale mellom dei to bispedømma. Biskop Ingeborg Midttømme har også ivra etter å kome i gang med denne bønekalenderen.

Hareid kyrkjelyd ber for kyrkjelyden i Dunakeszi. Foto: Hareid sokn

Denne bønetenesta er ikkje mindre aktuell den siste tida, med krigen i Ukraina, som er naboland med Ungarn. Vennskapskyrkja vår i Ungarn er aktiv i arbeidet blant flyktningar som kjem over grensa deira, og det er ein stor lokal innsats i kyrkjelydane der for å ta vare på dei menneska som no treng deira omsorg og hjelp!

Frå januar 2022 starta kyrkjelydande i begge bispedøma å be for kvarandre. Det er 6 prosti i begge bispedøma, både i Ungarn og her hos oss i Møre bispedømme. Det er utarbeidd ein kalendar der eit og eit prosti i kvart bispedøme ber for kvarandre i ein to-månadersperiode. Denne deltakinga bygg på frivilligheit og kvar kyrkjelyd bestem sjølv om dei vil vere med eller ikkje - men Hareid sokn er altso med på dette samarbeidsprosjektet!

Fra Søre Sunnmøre deltar følgande kyrkjelydar:

• Herøy (Herøy, Indre Herøy og Leikanger)
  • Hareid
  • Ørsta
  • Vartdal
  • Volda

Desse kyrkjelydane knyttast saman med 3 kyrkjelydar i prostiet Èszak-Pest («Nordre Pest»), som geografisk ligg nord-øst for hovudstaden Budapest. Dei tre deltakande kyrkjelydane frå dette prostiet er: Csôvari, Dunakeszi og Hatvani.

• Kyrkjelydane i Ørsta og Vartdal ber for kyrkjelyden i Csôvari
  • Kyrkjelydane i Hareid og i Volda ber for kyrkjelyden i Dunakeszi
  • Kyrkjelyden i Herøy ber for kyrkjelyden i Hatvani

Bønene vil bli tatt med i gudstenester i perioden mai-juni 2022 og eventuelt andre aktuelle samanheng, og ein kan sjølvsagt fortsette forbøntenesten etterpå også.

Sjå engelsk informasjon om bønekalendaren (utarbeidd ved bispekontoret i Ungarn):

Dunakeszi Lutheran Congregation:

• Prayer for the renewal of the diaconal ministry of the congregation to continue: distributing food and clothing for the poor, pastoral care for the elderly and the mentally disabled people who live in the lutheran asylum.
  • Prayer for the burdens and blessings of religious education in the local schools: we have two RE teachers in full employment, plenty of children’s service. Still, it is a problem that people remain only occasional churchgoers, they come more often at times of some activity, otherwise they stay away.
  • Prayer for the strengthening the elders’ community (πρεσβυτεροι) as leaders of the church.
  • Our youth is under formation at present and we would like them to take a more active role in the ministry ont he whole. They have been involved in family services so far and church cleaning service in and out, etc.
  • Prayer for our confirmands that they can find a real spiritual home in the community, and not only live their life in a virtual/online world.

Csővári Lutheran Congregation:

• Prayer for the unity of the mother congregation and the filial.
  • Prayer for the vicar’s ministry and pastoral service in the community.
  • Prayer for the active and initiative attitude of the community in the local surroundings.
  • Prayer for the unity of the community, which is under pressure and endangered due to clashing political views.
  • Prayer for mutual love, care, tolerance and patience toward one another.

Hatvani Lutheran Congregation:

• Prayer for more attendants on the church events.
  • Prayer for more voluntary helpers, and pray for the ones who have already been engaged in voluntary work.
  • Prayer for the growth of the community both in number, spiritual committment, and faith!

Kontaktinformasjon for Hareid Sokn

Besøksadresse:
Bedehusgata 17
Postadresse:
6069 Hareid

E-post:
kyrkjekontoret@hareid.kommune.no

Opningstider for publikum på kyrkjekontoret:
Mandag: stengt
Tysdag-fredag: 10.00 - 15.00