Påmelding som konfirmant i 2025

Neste år kan du feire din konfirmasjonsdag i kirken! Velkommen som konfirmant i Rossabø, Vår Frelsers og Skåre menigheter!

Påmelding som konfirmant i 2025

Nå er påmelding til konfirmasjon åpnet, følg lenken til din menighet. Menighetene er geografisk fordelt. Lurer du på hvilken menighet du hører til kan du søke nede på denne siden der det står "Finn din menighet"

Her er datoer for konfirmasjon i 2025.

Konfirmasjon er for alle!

Selve konfirmasjonen er en skikkelig festdag som bare er din. Denne dagen blir du bekreftet for den du er – en helt spesiell dag for deg som blir konfirmert, alle som er glad i deg og for kirken.

I månedene før konfirmasjonen, får du oppleve mye nytt, gøy og spennende sammen med andre konfirmanter og dere får utforske viktige spørsmål i fellesskap. Kirken der du bor gleder seg til å ta deg i mot!

Påmelding til konfirmasjon skjer direkte til kirken der du bor, lenke til hver menighet finner du oppe på siden. Er du usikker på hvilken kirke som er din kan du bruke søkefeltet nederst på denne nettsiden.

KONFIRMANTTIDEN HOS OSS

Konfirmanttiden består av undervisningstimer, leir og gudstjenester. Kjekke aktiviteter i menigheten.

Du få lære om kristen tro, men også temaer som klima, rettferdighet, kropp og identitet. Du får tenke kritisk og finne ut av hva du tror på.

Undervisningen er lagt opp allsidig. Stikkord er fysisk aktivitet, film, kreativitet og ikke minst samtaler som belyser livet og troen.

Vi reiser på weekend eller leir. Vi ønsker å gi deg gode opplevelser sammen med venner og ledere. Dette er en viktig del av konfirmantopplegget og er obligatorisk. Mer informasjon om ulike alternativer og pris kommer påinformasjonsmøtet i september.

Du vil også være med på gudstjenester, innsamling av penger til Kirkens Nødhjelp, samt noen felles arrangement i din egen menighet. Selve konfirmasjonene vil være i august og september.

GUDSTJENESTER

Alle konfirmanter deltar på 8 gudstjenester i løpet av konfirmanttiden.
Noen gudstjenester er obligatoriske, andre velger du selv når du
gjennomfører.

Her er 10 gode grunner til å bli konfirmant i kirken:

1. Du får oppleve hva kristen tro er. Det er mer enn et skolefag.

2. Konfirmasjonsdagen er bare din, og du har en dag hvor du blir bekreftet for den du er.

3. Du får oppleve et nytt felleskap med andre på samlinger, leir eller weekend, og bli kjent med flere.

4. Du får engasjere deg for andre mennesker. Du får også lære hva vi kan gjøre for å ta vare på jorda og klimaet vårt.

5. På konfirmasjonsdagen får de som er glad i deg feire deg.

6. Du får tid til å reflektere over store spørsmål, og bli kjent med hva du tror på – og hva som er viktig for deg.

7. I konfirmasjonstiden snakker vi om sorg og glede, om livets store og små spørsmål.

8. Du får tid til å reflektere, tenke kritisk og selvstendig om tro og hva kristendom er.

9. Du blir del av et større felleskap. Bare se på #konfirmantene på TikTok!

10. Du møter folk med forskjellig meninger, og sammen med dem lærer du noe felles.

Hvis du ikke er døpt/medlem:

Du kan være konfirmant selv om du ikke er medlem i Den norske kirke. Kravet er at du må være døpt. De som ikke er døpt blir døpt i løpet av konfirmasjonstiden. Det er også mulig med Drop in dåp i Vår Frelsers kirke 25.mai 2024 kl. 1300.