Hurra for 17. mai!

Mange av kirkene i Oslo har arrangement på nasjonaldagen. Fra klokken 1255 til 1300 ringes det også med kirkeklokkene.

Foto: Bjørnar Tollaksen, CC, flickr

Det blir ikke en vanlig nasjonaldag i år, men det skjer mye likevel. Frem mot felles avsynging av «Ja, vi elsker» klokken 1300 vil det bli ringt med kirkeklokker over hele bispedømmet.

Flere menigheter har arrangement. Sjekk din lokale menighet for å se hva som skjer

Vi nevner spesielt:

Klokken 1100 er det Gudstjeneste med konsert fra Oslo domkirke. Også dette på kirkens Facebook-side. Elisabeth Thorsen, liturg, sangere fra Oslo Domkor.

Gratulerer med dagen!