Takk til kirkeverge Robert Wright

Torsdag var det offisiell avtakking av kirkeverge Robert Wright og assisterende kirkeverge Tore Forset. Representanter fra kolleger, folkevalgte, ansatte og presteskapet stod i kø for å takke og hylle de to for mer enn 10 års innsats for kirken i Oslo.

Leder av fellesrådet, Dag-Eirik Lannem, takket av kirkeverge Robert Wright, for stor og viktig innsats for kirken i Oslo.

-Uredd, engasjert og motiverende lederskap var noen av adjektivene Robert Wright fikk med seg etter alle år i fellesrådets og kirkens tjeneste, både som kirkeverge og før det som valgt leder. Blant takketalerne var både nåværende leder Dag-Eirik Lannem og tidligere ledere Jørn Lemvik og Jostein Vevatne. Ellers var det rosende ord om utrettelig innsats fylt med kjærlighet til kirken og Oslo på vegne av biskop og bispelinje ved prost Elisabeth Yrwing Guthus, kolleger i ledergruppen og representant for de ansatte.

Også assisterende kirkeverge Tore Forset, Wrights parhest de siste 10 årene, mottok varme ord om stor og stødig innsats for fellesrådet og menighetene.

Blomster, gaver, høye smørbrød og marsipankaker rammet det hele inn i Sankthanshaugens hyggelige menighetssal.