Det blir jul i kirken i år også

Nye regler og retningslinjer for smittevern får konsekvenser for arrangementer og gudstjenester i desember, sier kirkeverge Robert Wright. -Men vi avlyser ikke, så langt det lar seg gjøre. Alle må følge med på nettsidene til den enkelte menighet for å få oppdatert informasjon om konserter, gudstjenester og aktiviteter.

Det blir jul i kirken i år også

Biskop Kari Veiteberg skriver i en hilsen til menighetene i Oslo:

Midt i adventstida kommer omikron-varianten og blir, som det ble sagt i går, en «game

changer». Jeg sitter her med beredskapsgruppa og spør: Hvordan være levende, nær og

tilgjengelig nå de neste fire ukene?

Jeg forstår at innstrammingene både er utmattende og utfordrende. Vi må verne om liv og

helse, men også vise at det kirken kan bidra med også er helsefremmende. Kjære

medarbeidere: Jeg ber om kraft og mot til oss alle.

Ansatte og rådsmedlemmer i menighetene i Oslo sitter nå og planlegger og legger B-planer for hvordan de skal håndtere den nye situasjonen.

Nedenfor kan du lese om regler og anbefalinger som gjelder for Den norske kirke i hovedstaden.

Men det står fast; det blir jul i år også i byens menigheter.