Første mai i Sagene kirke

Det er travle musikalske dager i Sagene kirke. Hollenbachfestivalen pågår. Som en del av den blir det arbeidersanger og orgelbrus første mai. Jørgen Foss intervjuer Ellen Horn, og Ole Paus gjester med sang og samtale.

Gro Harlem Brundtland i samtale med Sturla Stålsett en første mai i Sagene kirke. Også i år inviterer menigheten til arbeidersanger og orgelbrus første mai.

Det er sjette året Sagene menighet, med kantor Stein Skøyeneie i spissen, arrangerer Hollenbachfestival. Målet er å skape interesse for Hollenbachorgelet og sikre instrumentets fremtid.

Se programheftet nedenfor.

Allsidige Skøyeneie har akkurat mottatt med stor fortjeneste Lovisarpisen, oppkalt etter Oskar Braatens Hønse-Lovisa. Skøyeneie uttaler selg til Sagene avis: – Denne prisen deler jeg gledelig med alle som har tatt de tunge takene, slik at en transperson kan stå her og ta imot Lovisaprisen 50 år senere.

Vi gratulerer!

Første mai-arrangementet i Sagene kirke er et av høydepunktene under Hollenbach-festivalen. Tidligere har både Gro Harlem Brundtland og andre profilerte størrelser fra arbeiderbevegelsen besøkt Sagene kirke første mai. I år er det lokalt og nasjonalt kjente gjester som Ellen Horn og Jørgen Foss som kommer. Ole Paus vil delta med sang og samtale.

Alle arrangementer under festivalen er gratis, alle er varmt velkommen.