Himmelsk honning fra KfiO

Siden i sommer har det stått fem bikuber på KfiOs tak i Akersbakken 32. Nå er honningen slynget, tappet på 400 glass og døpt til «Himmelsk honning» med påskriften «en kirkelig bigeskjeft».

Første innhøsting av KfiOs Himmelske honning er på plass i Akersbakken. Det søte budskap er klar til å bli spredt utover hovedstaden. Etiketten er laget av Knut Anders Løken.

-Dette ble mer honning enn vi ventet, sier kirkeverge Robert Wright. -Over 100 kg på første innhøsting er ikke dårlig. Denne forsyningen blir mest gaver, men etter hvert ser vi for oss at vi kan selge, smiler Wright.

Biene som produserer honningen har Vår Frelsers Gravlund som hovedbeite. Kirkelig fellesråd ønsker å være med å bidra til å gjøre Oslo grønnere og skape gode beiteområder for pollinering for bier og humler.

Det er birøkter Erik Roede i enmannsbedriften «Bier i arbeid» som har inngått avtale med fellesrådet om produksjon av honning.

Denne uken sitter fornøyde og hjelpsomme ansatte i Akersbakken og klistrer på etiketter og pakker honning som skal bli til søte gaver.

Etiketten er tegnet av Knut Anders Løken, som også har bidratt til utforming av tekst og logo på fellesrådets nye biler og sitter i redaksjonen for fellesrådets årsmagasin «Kirken i Oslo».